Näytetään tekstit, joissa on tunniste Max Factor. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Max Factor. Näytä kaikki tekstit

tiistai 17. kesäkuuta 2025

2 x alle kympin ruskea markettiripsiväri

Näitten OT-postausten jälkeen taas takaisin aiheeseen, eli kosmetiikkaan. Tarkastellaanpa tänään kahta ruskeaa, alta kympin ripsiväriä.


Halusin kunnollisen ruskean ripsivärin, koska ruskea on päivämeikissä armeliaampi, varsinkin jos silmien ympärillä on hiukkaakaan ikääntymisen aiheuttamia muutoksia. Kumpikaan näistä ripsiväreistä ei ole vedenkestävä.

Ylempi näistä on Catrice pureVOLUME -ripsiväri ja alempi Max Factor 2000 Calorie Pro Stylist -ripsiväri. Sävyltään ne ovat aika lailla eri ruskeita, sillä Catricen on selkeästi vaaleampi, joskun sekin on tulla, mutta Max Factorin ripsari on mustanruskea (Black Brown), minkä sanoo jo etikettikin putkilon kyljessä.


Catricen harja on suora, ja väri tarttuu hyvin joka ripseen paakkuuntumatta. Ei siis tarvitse omistaa ripsiharjaa. Väri myös pysyy hyvin, ja tuuhentaakin ripsiä. Pidentämistä ei tietty ole tuotekuvauksessa luvattukaan, mutta hiukan sitäkin omat ripseni kaipaisivat.

Tämä on silti hyvä perusripsari jokapäiväiseen käyttöön.


Max Factorin ripsivärissä on kaarevampi harja. Tämä myös levittyy ripsiin vaivatta, eikä ripsiharjaa tarvitse tämänkään kanssa.

Pysyvyys ripsissä on myös hyvä, eli väri ei karise päivän mittaan. 

Se, mikä näillä on ero, on se, että tällä jälkimmäisellä saa aikaan kauniit ja viuhkamaiset ripset. Mielestäni tämä hiukan pidensikin!

Yritin taas ottaa silmistäni kuvia, mutta aina nuo ripsarikuvat ovat yhtä älyttömän näköisiä, joten jätän ne kuvat pois tästä 😅.
*****
Täällä ovat tuoreet marjan parheimmillaan. Ostin välillä REWE:stä saksalaisia biomansikoita, mutta eivät ole niin hyviä kuin Hollannissa tuotetut mansikat. Joudun siis käymään siellä marjaostoksilla, koska siellä nyt vaan on myös marketissa suurimmat ja mehukkaimmat vadelmat ja karhunvatukat.

Aamiainen tänään: tuoreita marjoja ja vaniljakermaa.

perjantai 3. toukokuuta 2024

24 h kestävä huulipuna?

Ostaessani tuon aiemmassa postauksessa mainitun silmänaluskirkastajan, tuli samalla nuohottua koko Max Factorin hylly läpi, ja ostin toisenkin tuotteen, paljon kehutun Max Factor Lipfinity 24 HRS -huulipunan. 


Sävyksi valikoitui hyvin luonnollinen 020 Angelic. Mutta pysyykö se huulilla niin hyvin, kuin sen nimen mukaan pitäisi? Se selviää kohta.


Huulipunan systeemi on se, että siinä on vaihe 1., eli väri, ja sitten vaihe 2., eli "pinnoite" (top coat, tai kiilto).


Kunhan väri on kuivunut huulille, laitetaan pintaan kiilto, jossa on mm. auringonkukkaöljyä ja vahoja, jotka estävät kosteuden haihtumisen huulilta. Näin värin ei pitäisi kuivattaa ja tietystikin tuo huulirasvamainen pinnoite antaa myös kiiltoa.


Itse väri on todella pigmenttistä ja levittyy hyvin. Samoin tekee päälle laitettava voide, mutta...

...valitettavasti siinä, missä väri pysyy tahraamatta pitkään, joutuu voidetta lisäämään tämän tästä, sillä se tuntui häipyvän varsin äkkiä huulilta. Eikä siinä mitään, jos mattahuulipunista pitää, voihan tuota väriä käyttää varmaan sellaisenaankin, mutta se saattaa kuivattaa.

Tuloshan nyt oli kuitenkin ihan hyvän näköinen. Kasvojen ja suupielen iho hiukan kesii kuvassa.

Ihan 24 tuntia en tätä ole käyttänyt, sillä haluan sentään yöksi puhdistaa ihoni. Mutta päivän mittaan se piti  kutinsa huulilla ihan hyvin.

*****
Meillä oli täällä eilen sellainen ukkosmyrsky, että oksat pois. Kuuden aikoihin illalla taivas synkkeni todella tummaksi, ja räiskintä ja kaatosade alkoivat. Tuli ihan sellainen tunne kuin olisi ollut sotatantereella jossakin, harvoin olen kokenut mokomaa. 

Aachenin Discord-keskusteluryhmässä monet lähettelivät kuvia tulvivista kaduista, ja vielä tänäänkin (vaikka on aika selkeä sää ja jopa aurinkokin on pilkahdellut ja paistaa tälläkin hetkellä), on NINA-varoitusappissa ankara tulvavaroitus alueelle.


Sitä vaan ihmettelen, että mikä täällä nyt muka tulvii edelleen? Eivät ainakaan kadut, eikä täällä ole jokia eikä järviä, joten ilmeisestikin sitten nuo rikinhajuiset kylpylälähteet, joita alueella on, vai mikä? Lähimmät isot joetkin kulkevat Liègen, Maastrichtin (Maas/Meuse)  ja Kölnin (Rein) tienoilla. Höh.

tiistai 30. huhtikuuta 2024

Max Factor Miracle Pure Eye Enhancer

Lueskelen edelleenkin usein The Irish Sun -lehteä netistä, ja etenkin sen kosmetiikka & hius -osastoa. Törmäsin siellä tällaiseen silmienympäryskirkastajan arvioon kuvineen ja kiinnostuin. Kun tuo nyt maksoi alle kympin, niin hankin sen kokeiluun.


Kyseessä on Max Factor Pure Miracle Eye Enhancer, eli ihon sävyä korjaava ja väsymyksen merkkejä häivyttävä, C-vitamiinia ja kofeiinia sisältävä voide. Kofeiininhan sanotaan vähentävän turvotusta ja C-vitamiinin kirkastavan ihon sävyä.


Tämä tuote on siis ihan marketeista saatavilla ja pakattu tuubiin, jossa on viisto levitin päässä. Sävyjä on saatavilla kuusi, ja hankkimani sävy on vaalein, eli hiukan punertava 01 Rose. Levittimen avulla voi hieroa kevyesti silmien alusia, jolloin nesteretentio lähtee liikkeelle.




Voide on ohutta ja kevyttä, mutta silti pigmenttistä. Sitä voi myös kerrostaa. Hapettuessaan se ei muuta sävyään, eikä tummene, tai muutu oranssihtavaksi, kuten jotkut pigmenttiset voiteet tekevät.

Minusta tämä oli yllättävän hyväkin, sopivan ohutta, eikä se jämähdä juonteisiin. Sen sisältämä mica heijastaa valoa, ja mm. glyseriini ja kookosöljy estävät kiristävän tunteen iholla päivän mittaa hyvin.

Suositus!
*****
Täälläkin on vappu pyörähtänyt käyntiin. Huomenna on yleinen vapaapäivä, joten ihmiset olivat marketissa sankoin joukoin ja liki jokaisella oli korissa jotakin alkoholipitoista.


Kerroin jo viime vuonna paikallisesta vappuperinteestä, jossa nuoret miehet vievät (vappuyönä) ison, koristellun puukarahkan mielitiettynsä asuintalon eteen. Tässä tuli jo ensimmäinen kauppareissulla vastaan karahkansa kanssa. Huomenna noita koristettuja puukarahkoja on sitten joka puolella, köytettynä puihin, vesiränneihin yms. Usein niissä on sydän tms. jossa on isoin kirjaimin lemmen kohteen nimi. Eikös olekin söpöä?

Viime vuonna niitä taidettiin poistella kadunvarsista vasta loppukesästä.

Alla vielä pieni filkanpätkä tästä kotikadulta. Kaunis on tämä vanha kaupunginosa rakennuksineen. Sota ilmeisesti raunioitti joitain rakennuksia, mutta uudistakentaminen on tehty sillä tavalla, että uusista taloista näkyy, että ne ovat uudempia, mutta silti ne sulautuvat hyvin vanhaan rakennuskantaan.


Mukavaa vappua!

sunnuntai 25. maaliskuuta 2018

Yksi maailman kauneimmista kynsilakoista

Olen saattanut tämän aiemminkin mainita, ja ties monesko pullollinen on jo menossa. Tämä lakka on kultaan siftaava pinkki, Max Factor Max Effect -lakka, minipullosaan juuri sopiva koko ja hinta. Ei ehdi pilaantua ennen kuin se on käytetty.



Tämä täydellinen kevät- ja kesäsävy in numero 05, Sunny Pink. Mitäs pidät?

perjantai 1. tammikuuta 2016

Viime vuoden suosikit, osa II

Maailman paras meikkiprimer ikinä, vaikka naamioksi onkin suunniteltu

Harvoin kehun kynsilakkoja, mutta A Englandin lakat pysyvät jopa minun kynsillänihyvin. Kuvassa sävy Excalibur.

Vielä harvemmin kehun mitään Lumenen tuotteita, mutta tämä CC-voide toimii arkikäytössä hyvin.

En ole niinkään impresseerattu tuosta Max Factorin päällyslakasta, mutta vieressä oleva Cotyn nuorisomerkin Miss Sportyn tuotteet ovat yleensäkin todella hyviä ja edullisia, mukaanlukien tämä kynsilakka.

maanantai 19. lokakuuta 2015

Star Wars levittäytyy meikkimaailmaan!

Kuinka moni lukijoista aikoinaan seurasi innolla Tähtien Sota -elokuvia? Minä ainakin. Nythän on taas tulossa uusi elokuva näiltä tiimoilta, eli Star Wars: The Force Awakens.

Pat McGrath, jota on tituleerattu maailman parhaaksi meikkitaiteilijaksi, on lyönyt hynttyyt yhteen Max Factorin kanssa ja luonut uuden elokuvan kunniaksi meikkisarjan, joka tulee "flash-sale" -myyntiin Bootsilla.

Alla muutamia inspiraatiokuvia, joiden siis pitäisi saada naiset tutkailemaan omaa valoisaa, ja mustaa puoltaan, kuten elokuvien teemaan kuuluu.









Vaikuttaa vähän siltä, että 70-luku jyrää taas, vai mitä? Minusta aika kiinnostava Limited Edition -sarja, vaikka tuskin kuitenkaan tulen näitä hankkimaan, ehkä tuo meikkilookki on hiukan nuoremmille :)

Kuvat: Telegraph Beauty.

torstai 7. toukokuuta 2015

Livbox toukokuu 2015

Oransseissa väreissään se putkahti taas postisedän kotiinkantamana, toukokuun Livbox aiheenaan "Kesä on yhtä juhlaa".



Aloitetaanpa niistä vähiten kiinnostavista tuotteista. Doven Deeply Nourishing -suihkusaippua ei innosta alkuunkaan. Kaikenmaailman suihkugeelejä sun muita löytyy iso laatikollinen jo ennestään, kuten olen aiemmin todennutkin.

Nivean Lip Butter Coconut ei myöskään saa kovin innostunutta vastaanottoa, siitä syystä, että noitakin alkaa olla aikamoinen kokoelma.

Max Factorin Colour Elixir Giant Pen Stick, sanoo tuoteluettelo, mutta sellaista ei boxissa ollut. Sen sijaan löytyy teroitin, jossa on oma puolensa normaaleille kynille ja sitten omansa paksummille. Montakohan tuollaista minulta löytyy? Varmaan puolitusinaa IHAN SAMANLAISTA. Hyvä teroitin muuten, mutta pieni varoituksen sana on paikallaan: Älä laita tätä käsilaukkuusi, sillä läpinäkyvä kansi lähtee hyvin helposti itsekseen irti ja purut leviävät iloisesti värin kera pitkin laukkua.



Naturel Nail Colour Stickers on ihan OK, ja kivan kuvion sain. Noita stickereitä tulee harvemmin käytettyä, mutta eivätpä nuo happane ihan hetkessä vaikka laatikkoon unohtuisivat.

La Roche-Posay on mielestäni laatumerkki ja boxissa oli Eau Thermale -lähdevesisuihkepullo. Ihan kiva varmaan kesäkuumilla.

Lumenelta oli mukana täysikokoinen Heleyttävä BB-vartalovoide. Antaa iholle kevyen rusketuksen, joka on poispestävä. Hmmm...hikoilu saattaa jättää rantuja kroppaan tämän jäljiltä, mutta kokeillaan.

Hännänhuippuna oli 20% alekoodi kauneutta.com -verkkokauppaan. Koodi on LIVBOX ja se on voimassa 31.5.2015 saakka.

Mitäs te muut saitte? Saiko joku tuon Max Factorin kynän, joka on listassa mainittu?


tiistai 29. huhtikuuta 2014

Huono kynsilakanpoistoaina ja kiva lakka

Tänään on ollut kaikenlaista järjesteltävää. Niin lentolippuja kuin opettajaryhmän motivaatioiltaa jne.  Kaikki ei aina sovi kaikille, mutta sen kanssa on elettävä, ottaa vaan joskus päähän valitus ja ruikutus kun on tehnyt kaikkensa sen eteen, että muut olisivat tyytyväisiä. Pitäisi olla enemmän mukana toiminnassa, mutta vaan kun en aina ole edes samassa maassa.

Rutinat sikseen. Ostin eilen uuden kynsilakanputasuspöntön, vaikka vanha Maybellinen vastaavakin on edelleen toimiva ja "hengissä". Kirjoittelin siitä täällä. Samainen purkki aineineen siis käytössä edelleen. Ei ole helppo löytää sen vertaista. Tässä juttu yhteen hutiostokseen, ja alla lisää toisesta.



Ajattelin kokeilla välillä l'Orealin versiota, joka on piirun verran edullisempi. Pehmikkeet tämän purkin sisällä ovat tukevampia (kynsien pyyhkimistä ajatellen) kuin tuossa toisessa hutiostospurkissa. MUTTA: Ei ole ykhtä hyvä putsari kuin Maybellinen, ja purkissa tuntuu olevan vähemmän nestettäkin. En suosittele hukkaamaan rahoja tähän, kesti vaikka kuinka kauan liottaa hilelakka pois kynsistä, Maybellinella homma olisi sujunut nopsemmin.


Samalla kauppareissulla tuli ostettua uusi kynsilakka, vaikka niin vannoin taannoin että niitä on jo ihan tarpeeksi... Max Factorin Max Effect -minilakka se suorastaan huuteli hyllystä ja valloitti kullanhohtoisella pinkin sävyllään nimeltä Sunny Pink. Välillä se näyttää kullankimalteiselta, välillä pinkiltä. Sopii hyvin tähän synkähköön päivään.


perjantai 13. syyskuuta 2013

Liikuntapäiväkirja - 14 viikkoa takana + kosmetiikka-asiaa

Tämän viikon liikunnat salilla luistivat aika hyvin - lukuunottamatta sitä inhoamaani aerobista osuutta, eli tässä tarkoitan nyt "sitä tavallista", eli kuntopyörää tai cross-traineria. Personal trainerin kanssa oli tapaaminen, jossa sitten arvelimme, että lihaksen kehittymisenkin kannalta aerobista osuutta on vaan lisättävä, eli nyt ohjelmassa on kaksi kertaa viikossa joko pilatesta tai giryaa (bokwa on joku uusi juttu, jota hän myös suositteli) x 45 min, ja sitten loput kuntosalia ja kunnon punteilla. Katsotaan siis pari kuukautta näin.

Ei minulla ole tavoitteena mitään hirveitä muskeleita kasvattaa, mutta lisää lihasvoimaa haluaisin. Ajattelin myös, että ikääntyessä lihaskunnon ylläpito tulee kuitenkin aina tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi ja siksi on hyvä aloittaa se jo aikaisin. Mutta se aerobinen....jotkut tietty tykkäävät enemmän siitä osasta liikuntaa, mutta minä mieluummin vetelisin rautaa.

Sitten hiukan kosmetiikkahöpinää. Valitin aiemmin Livboxista saamani luomivärin sävystä, joka on ihan pinkki. Kokeilin sitä nyt uudelleen, ja tältä se näytti (iPhone vääristää hiukan väriä ja kuvassa se on sinertävämpi kuin luonnossa).

Menettelee ehkä hiukan hämärämmässä valossa.

Se vaan on kuitenkin PINKKI! Väri on numero 40, Fierce Pink.

Tästä ei nyt ehkä kuitenkaan ihan lemppariani tule, vaikka hyvin värissä on pigmenttiä. Minulla on ihan tarpeeksi monta ihanan lilansävyistä luomiväriä, joita yleensä käytän.

Kirjoittelin aiemmin ihon pitämisestä mattana kesähelteillä. Postauksessa mainittua Elizabeth Ardenin sävyttävää päivävoidetta en löytänyt, mutta käsiin osui saman merkin Pure Finish Mineral Tinted Moisturizer, joka osoittautui oikein loistavaksi! Tämä jää aivan varmasti jatkuvaan käyttöön. Ihosta tulee todella tasaisen ja luonnollisen näköinen ja voide peittää hyvin ihon virheitä ja pysyy naamalla vaikka vähän hikoilisikin.

Arvaatko missä kohden käsivartta on kahden peukalonpään alan verran tuota voidettta? Vastaus tämän postauksen alla. Sävy on 03 Medium.

Tässä vielä pakkaus.

Yleensä en niin hirveästi Yves Rocherin meikeistä pidä, tosin jotkut ripsivärit ovat aika hyviäkin, mutta nyt tein alelaarista tällaisen löydön.

Sunkissed Glow Cheek Stain.

Jos näitä vielä on myynnissä, kannattaa ostaa! Tällä voi loistavasti pidentää rusketustaan ja sillä saa myös erittäin luonnollisen näköisen ihon. Vaaleampi-ihoiset voivat laittaa ohuemman kerroksen ja tummemmat taas kerrostaa tarpeen mukaan. Mitään rajoja ei jää kuten monista aurinkopuutereista joskus saattaa tulla epätasaisia rantuja. Neste on myös helppo levittää sormin. Kokeilin sitä myös huulimeikkinä siveltimellä levittäen ja siihen kun laittaa kiiltoa päälle niin se on siinä. Hyvä ostos.

Tässä sävy näkyy ranteen sisäpuolelle pienelle alueelle pyyhkäistynä.  Kun sävy on näinkin neutraali, sitä voi myös käyttää kasvojen muotoiluun.

Niin ja se voidekysymys: Alue on soikio puolisen senttiä kuvassa näkyvästä luomesta koilliseen. Todella hyvin sulautuu ihon väriin, eikös vaan?