lauantai 24. syyskuuta 2016

Kotiutuminen Sveitsiin

Itse asiassa alan olla hyvinkin domestikoitunut sveitsiläiseen maailmanmenoon. Mitä nyt jotakin hienosäätöä asia vielä vaatii.

Valitin tästä "roskaneuroosista": ja se vaivaa edelleen. Nyt kun olen selvittänyt noitten BEBBI-pussien salaisuuden, on edelleen pieni mysteeri siinä, milloin kartonkia kerätään. Ilmeisimmin kerran kuussa. PET-merkityt pullot voi kärrätä lähi-Migrosin markettiin, ja minulle sanottiin, että myös muut muovipullot menevät samaan paikkaan. Kas, kun en niitä kuitenkaan ole siellä nähnyt, vain kirkkaita pulloja. Mutta näin minulle kertoi Accovionilla töissä oleva konsulttikollega Kanadasta. Ja siis hän on asunut täällä jo aikoja.


Kun muutat Sveitsiin, saat oleskelu-/työluvan mukana lapun, jolla saat pakkauksen joditabletteja apteekista. Tämä siksi, että niitä pitää olla joka huushollissa, koska Sveitsissä on paljon ydinvoimaloita. Kuvassa on joditablettipakkauksen lisäksi minun työlupani ja ratikkakortti. Työmatka on ratikalla vain 4 pysäkinväliä, ja olenkin haaveillut potkulaudan ostamisesta, sillä menomatka on aika pitkälle alamäkeä :) Mies ei kuitenkaan sitä suosittele, mutta se näkyy olevan aikuisillekin suosittu muoto liikkua ympäriinsä, joten miksi ei? No, reitilläni tosin on pari mutkaa, mutta potkulaudan saisi alta satasella (CHF), vaikkakaan kuuden matkan ratikkakortti tälle reitille ei ole kuin about 11 CHF.


Tämäkin lähileipomon kuva pitää kanssanne jakaa, sillä leipomoita on usein montakin per kortteli. Tämä kuva on yhden lähileipomon ikkunasta.

Lisää huomenna, olen ollut shoppailemassa tänään ja väsähdyttää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!