perjantai 27. tammikuuta 2017

Punajuurilooda

Minä olen aina rakastanut punajuuria. Varsinkin etikkasellaisia. Äitini joskus kertoi minun "haistaneen" mukulana punajuuret jopa hänen käsilaukustaan (ja oikeasti, hän joskus jopa piilotteli vakuumissa olevaa etikkapunajuuripakkausta  - tosin en muista, miten sille kävi, äitini tämän blogin lukijana voi ehkä kommentoida, hehheh) . Joku hämärä mielikuva minulla tästäkin on.

Jokatapauksessa tämän viikonlopun ruokaohje on aika selkeä: tarvitaan keitettyjä punajuuria, kermaa, mausteita ja Aurajuustoa.


Tämä ohje on hiukan kuin lihapullat, universaalinen, ja kaikilla on oma variaationsa! Minulla siihen kuuluvat valmiiksi keitetyt punajuuret (joita saa vakuumissa Suomessakin, sillä keittely ja kuoriminen todellakin sotkevat sekä kädet, että keittiön!).

Kuutioita, suikaleita, tai mitä onkaan  - sekoita ne Aurajuuston (tai minkä tahansa sinihomejuuston) kanssa, lisää mustapippuria ja kermaa (minä lisään myös cayennea, joka korostaa sinihomejuuston makua). Voilá  - herkku uuniin 200C ja palttiarallaa tunteroisen.

Ja herkku on valmis!

1 kommentti:

  1. Kirurginhanskat & kuoriminen tiskialtaassa. En ole koskaan onnistunut sotkemaan keittiötä enkä käsiäni näin. Ostan aina tuoreita punajuuria pussissa, ja valmistan milloin milläkin tavalla. Uunipunajuuria en edes kuori, pesen vain harjalla, lohkon, pyörittelen oliiviöljy-suola-hunaja-pippuri-inkiväärisose-timjami-seoksessa ja paistan uunivuoassa. Toimivat hyvin lisukkeena oikeastaan minkä tahansa kanssa.

    VastaaPoista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!