keskiviikko 16. toukokuuta 2018

Vinkki rillipäille

Minä olen ihan hukassa ilman lukulasejani. Koska olen ahkera kadottelemaan ja rikkomaan niitä, niitä pitää olla joka paikassa. Autossa, (miltei) jokaisessa käsilaukussa jne.

Välillä olen käyttänyt ns. "tiimarilaseja", mutta ne eivät valitettavasti juurikaan kestä. Viime kesänä ostin Specsaversilta lomallani kahdet lasit, joista molemmista alkoivat linssit poksahdella pois omia aikojaan. Välillä ne sai paikoilleen omin toimin, mutta välillä ei. Molemmat lasit ovat nyttemmin roskiksessa.

Olen joskus ostanut laseja netistä, mutta valitettavasti käyttämäni ja hyväksi havaitsemani pakistanilaisfirma on ostettu USA:aan ja hinnat vastaavasti kallistuneet.



Sitten törmäsin tähän (KLIKS) ja tilasin sieltä ensin yhdet, sitten toisetkin lukulasit (kuvissa). Nuo muovisankaiset maksoivat kotiin toimitettuina noin kolmisen kymppiä ja metallisankaiset hengettömät hiukan enemmän, koska niissä on tummentuvat linssit. Linssit on molemmissa pinnoitettu.

Tuntuvat aika tukevilta molemmat, joten voin suositella (enkä saa siitä mitään provikoita). Saitilla on mahdollisuus ladata valokuvansa ja "sovitella" pokia. Tilaus on helppo, mutta toimitus vei muutaman viikon, eli kannattaa varautua siihen.

Kuka hullu sitä lasistaan maksaisi maltaita, jos edullisemminkin saa hyvää tavaraa! Specsaversin lasit eivät kestäneet näinkään kauaa kuin nämä, eivätkä nämä näytä mitään käytössä kulumisen merkkejä.

1 kommentti:

  1. Eipä ole kyllä kovin kestävät lasit olleet. Itselläni myös Specsiltä ostettu ja ensimmäisiä pidin viisi vuotta, viime vuonna kävin tarkastuksessa ja uudet tilalle.

    Miulla tosin häikkää kaukonäössä ja lähelle en tarvitsisi laseja olenkaan, mutta pidän koko ajan silti laseja. :D

    VastaaPoista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!