Näytetään tekstit, joissa on tunniste Essence. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Essence. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 30. marraskuuta 2025

Turun joulutori ja pieniä alennusmyyntihankintoja

Sinänsä vähän harhaanjohtava otsikko, sillä emme me mihinkään joulutorille saakka päästy eilen ystäväni kanssa. Karmeaa hötäkkää oli minulla lähtö ja Boltilla saavuin viimein paikan päälle ja menimme Via Tribunaliin istuskelemaan ja siellähän se ilta sitten meni.



Tänään on päivä mennyt lähinnä puhelimessa hölöttäessä, enkä jaksanut edes ajatella pistäväni nokkani ulos ovesta.

Mutta sitten niihin ostoksiin. Mietin tarkkaan, mitä tarvitsen ja tein tilauksen The Ordinarylle ja The Inkey Listille.


Aloitetaan vaikka näistä The Inkey Listin tuotteista:

Vasemmalla on  Omega Water Cream, joka sisältää nimensä mukaan Omega 3,6, ja 9 -rasvahappoja, 0,2% keramideja, 5% niasiiniamidianja 3% kosteuttavaa betaiinia. Hyvin miellyttävän tuntuinen voide tämä.

Keskellä on Ectoin Hydro-Barrier -seerumi. Tätä on kovin nettiarvioissa kehuttu. Ektoiini lienee hiukan tuntemattomampi kosmetiikan raaka-aine. Ektoiini on aminohappojohdannainen, joka on peräisin äärimmäisissä olosuhteissa elävistä mikro-organismeista. Ektoiinin tehtävä on suojella näitä mikro-organismeja kuumuudelta, korkealta UV-säteilyltä, saasteilta ja merien suolaisuudelta.

Ektoiini on yllättävän hyvin tutkittu, monitoiminen aktiiviaine, joka voi tehdä iholle monia asioita, kuten suojata saasteilta ja valolta, kosteuttaa ihoa, rauhoittaa sitä ja korjata sen suojakerrosta.

Se on ekstremoliitti, pieni suojaava molekyyli, joka suojaa mikro-organismeja, jotka elävät äärimmäisissä olosuhteissa, kuten suolajärvissä, kuumissa lähteissä, arktisessa jäässä, syvällä meressä tai aavikoilla. Se löydettiin vuonna 1985 mikro-organismista, joka eli suolajärvessä Egyptin aavikolla.

Varsin mielenkiintoinen tulokas siis ihonhoidon saralla. Ainetta voidaan myös valmistaa laboratorio-olosuhteissa bakteeriviljelmien pohjalta.

Tässä seerumissa on 2% ektoiinia, 2,5% erikokoisia hyaluronihappomolekyylejä ja 1% kolmea eri keramidia.

Kolmas tuote oikealla on Retinol-seerumi, jossa on mm. retinyyliasetaattia, glyseriiniä, skvalaania, kahta eri peptidiä ja hyaluronihappoa.


The Ordinaryn tilauksessa olivat seuraavat tuotteet:

Vasemmalla on Hyaluronic Acid 2% + B5. Provitamiini B5: auttaa lievittämään ärtyneen ihon oireita, kuten kutinaa, arkuutta ja värimuutoksia. Provitamiini B5:n on myös todettu nopeuttavan haavoittuneen, äskettäin tatuoidun tai auringon vaurioittaman ihon paranemista.

Keskellä on Argireline Solution 10%, josta kirjoittelin aiemmin täällä.

Oikealla on Volufiline 92% + Pal-Isoleucine 1%. Tämä on uusi tuote brändin valikoimissa, ja se on periaatteessa "filleriä (täyteainetta) pullossa".

Volufiline™ 92 % + palmitoyyli-isoleusiini 1 % on kohdennettu täyteläisyyttä lisäävä seerumi, joka on kehitetty palauttamaan näkyvästi menetettyä volyymia kasvojen avainalueille. Tämä on mahdollista sarsasapogeniini-nimisen molekyylin (Volufiline on siis sen kauppanimi) ja palmitoyyli-isoleusiini-nimisen lipoaminohapon ansiosta. Tämä yhdistelmä korjaa kasvojen ikääntymisen vaikutuksia avainalueilla, kuten silmien alla, ohimoilla, poskilla ja hymykuopissa. Se on siis seerumicoctail, joka täyttää hienoja juonteita ja ryppyjä tukemalla ihon luonnollista kollageeni- ja elastiinipitoisuutta. Täsmähoito on tarkoitettu levitettäväksi näille alueille kosteuttamisen jälkeen. Lyhyesti sanottuna tämä on seerumi, joka on suunniteltu ”täyttämään kolot ja juonteet”.

Minulla on "vajoamaa" silmien alla, joten siihen ajattelin lähinnä tätä kokeilla. Katsotaan miten käy. Nettiarvioiden perusteella tämä tosiaan toimii, ja onhan se tietty aina parempi kuin injektoitavat täyteaineet.

Hupsista, tämä oli unohtua... Saccharomyces Ferment 30% Milky Toner. 

Tämän tuotteen avainainesosa on 30% hiivafermentti, jossa on 3 % fermentoitua N-asetyyliglukosamiinia (NAG). NAG kuorii hellästi ihon pintaa ja tasoittaa sitä.

Saccharomyces Ferment 30% Milky Toner tarjoaa myös koko päivän kestävän kosteutuksen ja vahvistaa ihon suojakerrosta jo kahdeksan tunnin kuluttua yhdestä käyttökerrasta. Skvualaanin tukemana tämä koostumus sopii erityisen hyvin kuivalle iholle.

Tämä tuntuu todella kosteuttavalta, vaikka onkin ohutta ja maitomaista. Ihonhoidon kannalta tätä hiivafermenttiä voidaan käyttää tehokkaana anti-aging-ainesosana. Hiivafraktiot auttavat lisäämään solujen hengitystä ja aineenvaihduntaa, samalla kun ne kuulemma lisäävät kollageenin ja elastiinin kaltaisten rakenneproteiinien tuotantoa.

Oliko joukossa joku kiinnostava tuote?

Ai niin, ajattelin piristää itseäni opettelemalla käyttämään kajalia. Tämä vuosi kun on ollut yhtä painajaista alusta lähtien, joten jotakin kivaa on keksittävä. Loppuvuodesta olisi vähän reissuakin tulollaan. Ostin kimaran Essencen erivärisiä kajaleita. Musta loistaa poissaolollaan, sillä se taitaa olla vähän liian kova väri.


Noihin nyt ei niin paljoa rahaa mennyt, onneksi, vaikka olisikin hutisävyjä.


Sokoksen Emotionissa oli kaikki alennuksella, niin ostin vielä kaksi huulikiiltoa. Gosh-merkkisiä. Toinen sävyä 004 Vintage Rose ja toinen 002 Nougat. Josko nyt sitten näitäkin oppisi käyttämään.

perjantai 2. toukokuuta 2025

Huhtikuun kosmetiikkahankinnat

Hyvin on maltillista ollut tällä rintamalla viime aikoina, ja hyvä niin. Näiden lisäksi tietty ostin nuo hiustuotteet (postaus täällä) ja meikki- ja kosteusvoiteet (postaus täällä). Tämä lisäksi lähti tilaus Stylevanalle, mutta siitä lisää sitten kun paketin saan.

Kaksi huulipunaa Rivalilta ja Essenceltä, kaksi huultenrajauskynää (Trend It Up, Rival) ja yksi Essencen huulikiilto tuli ostettua, ajatuksena laittaa siistit nudehuulet. En tiedä, miten onnistuvat ja sopiiko rusehtava nude edes väritykseeni, mutta se nähdään.

Kaksi ripsiväriä, toinen Maybellinen Sky High burgundinpunaisena (sävyä ei paljoa ripsissä erota, mutta se korostaa silmieni väriä) ja Manhattanin pidentävä ja tuuhentava ripsari, joka tuli kajalin kanssa samassa paketissa. Heräteostos, kun kävin toissapäivänä Dm:ssä ostamassa ihan jotakin muuta.

Tuo Sky High ei todellakaan ole minkään hypetyksen arvoinen muuten, tai sitten minulla on vain niin nysät ripset. Tuota toista en ole vielä kokeillut.



Kuvissa vasemmalla Rivalin puna (Shine Lipstick, sävy 21) ja oikealla Essencen Hydrating Nude sävyä 303. Molemmat tuntuivat testereistä kokeiltuina kiiltäviltä ja notkeilta, mutta nyt kun kokeilin, niin Rival on voidemaisempi ja levittyy hyvin, kun taas tuo Essencen puna on kuivakampi, valitettavasti. Sävyt ovat aika lähellä toisiaan.


Tässä siten nuo huultenrajauskynät: vasemmalla Trend It Upin Glide & Stay Lipliner, sävy140 ja oikealla Rival Long Lasting Lipliner sävyä 14 Maroon. Tuo Trend It Upin kynä muuten pysyy tiukkaan iholla, saa oiken tehdä töitä, että sen saa poistettua. Oikein hyvä! Tuo Rivalin kynä on ihan liian tumma, vaikka ei kaupan sähkövalossa siltä näyttänytkään.



Essencen kanelintuoksuinen What the Fake! -huulikiilto tuntuu oikein hyvältä. Sävy on 02 Oh My Nude! Tämä pitäisi olla huulia pullistava, mutta moista efektiä en ole huomannut. Hyvä ja kiiltävä sekä hyvin huulilla pysyvä tämä kyllä on, siitä pointsit.

Oliko mukana jotakin sinua kiinnostavaa?

lauantai 23. marraskuuta 2024

2 x Essence

Kävin sivupuhteinani vaihteeksi Rossmannilla etsimässä jotakin ihan muuta mitä loppujen lopuksi päädyin ostamaan.


Olen seerumien suurkuluttaja, ja ostoskoriin päätyi Essencen puikkomainen seerumi Hello Good Stuff! 48h Hydrating Stick.

Sinänsä pidän puikkomaisista tuotteista, joiden levittämisessä ei tarvitse tahrata käsiään. Tämä on siitäkin hauska tuote, että se sisältää viilentävää mentolijohdannaista, ja ostoksilla käydessä oli aika raaka tuuli, joten poskipääni punoittivat ikävästi tultuani kotiin. Tämä viilensi ihanasti ja rauhoitti punoitusta.

Muita ainesosia tässä seerumissa on mm. glyseriini, pantenoli (rauhoittava, kosteuttava), kurkku- ja aaloeuute sekä hyaluronihappo. Voiteessa on vieno tuoksu.

Puikko on aika pehmeä ja voiteen levitys sujuu helposti, mutta jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen puikkoa joutuu kiertämään lisää hylsystään, mikä ei tietty riko pankkia tämänhintaisen tuotteen ollessa kysymyksessä. Täällä tämä 30 g puikko maksaa alle vitosen. Ihan hyvältä tuntuu, kun käytin sitä yöksi pelkiltään ja toki kerrostaen kuivimmille ihoalueille, kuten silmänymäryksille ja suun ympäristöön.


Tarvitsin myös uuden kulmakarvageelin. Suosin mielelläni värillisiä, ja näitä oli saatavilla kahta sävyä.

Geelin pitävyydellä on sinänsä pieni merkitys, mutta haluan kuitenkin, että se vähintään jonkin verran pitää karvat ojossa. Vasemmassa kulmakarvassani on keskellä varsin kuriton yksittäinen karva, joka kasvaa holtittomasti ja sojottaa aina milloin minnekin. Sitä välillä pitää lyhentää ja tainnuttaa se jollain geelimäisellä pysymään ojossa samaan suuntaan kuin muut.

Siitä tämäkin jotenkin suoriutui. Sävy on tummempi noista kahdesta tarjolla olleesta. EDIT: Netin mukaan sävyjä on saatavilla neljä. Tässä Rossmannissa oli vain kaksi. Tämä sävy on 02 Browny Brows. Hinta oli 2,75 euroa. Tuote on siis Brow Mascara Make Me Brow.

Sävyvalikoima:
01 Blondy Brows
02 Browny Brows
03 Transparent
04 Ashy Brows
05 Chocolaty Brows
06 Ebony Brows

Onko näistä kumpikaan sinulle ennestään tuttu?

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

maanantai 12. elokuuta 2024

Pieni poskipunakatsaus

Katsastetaanpa tänään muutama puuterimainen poskipuna, jotka minulla on täällä Saksassa.




Alverde Naturkosmetik on nimensä mukaisesto luonnonkosmetiikkaa, ja se on kemppariketju Dm:n oma brändi. Tämän poskipunan sävy on 10 Lovely Autumn. Hyvin on persikan sävyinen, mutta minä vierastan hieman tuota kellertävyyttä. Ruskettuneelle iholle se menisi paremmin kuin näin kalvakalle kuin minä. Vaikka eihän se tuossa kämmenselällä kyllä mitenkään pahasti oranssilta näytä. Vai näyttääkö?




It Cosmetics Ombré Radiance sävyä Je Ne Sais Quoi on ollut käytössä jo jokusen vuoden, mutta ei näytä kuluvan sitten kirveelläkään. Hyvin pigmenttinen puna, joka on enemmänkin ruusunpunaista sävyä. Hyvin monikäyttöinen ja sopii meikkiin kuin meikkiin. Mahtaako tätä ikinä saada edes pannutettua? Riittoisuuteensa nähden siis hyvä sijoitus. Napin toinen pää on vaaleampi ja toimii highlighterinä.




Essenceltä on mukana The Blush -puna, jonka sävy on 30 Breathtaking. Sopivan neutraali persikka, joka ei ole liikaa oranssi, eikä pinkki. Tykkään.




Tällä hetkellä eniten käytämäni puna on ehdottomasti Hourglassin Ambient Lightning Blush sävyä Mood Exposure. Nyt kun noita sävyjä vertailee näin samaan postaukseen, eipä tuo hirveästi eroa muutamasta muusta tässä postauksessa esitellystä, vai mitä?




Viimeisenä vielä löytö varastojeni uumenista: Tarten minikokoinen High-Performance Naturals Amazonian Clay 12-Hour Blush. Sävy on nimeltään Quirky. Mistähän tilausboxista lienee joskus tullut...

Taas pysytään persikkaisissa sävyissä, mutta tämä on piirun verran pinkimpi. Pitääpä ottaa käyttöön.

Oliko näissä "sinun sävyjäsi"?

*****
Täällä on vielä yhdeksältä illallakin suorastaan aivot sulattava kuumuus. Päivällä käytiin yli +37 C:n lämpötilassa. Huh.

lauantai 10. elokuuta 2024

Miniarvioita

Kuten ehkä muistatte, olin Suomilomilla ostoksilla Raision Myllyssä ja ostin Prismasta Essencen huulinaamion. Tämä Essence Live Life in Coral -huulinaamio tulee 19 g:n lasipurkissa, ja siinä on mm. kaakaovoita, risiiniöljyä, auringonkukansiemen- ja kandelillavahaa sekä glyseriiniä.



Itse tuote on aika tönkköä, ja tämän olisi ihan hyvin voinut puristaa puikoksikin, mutta ehkä se näyttää nätimmältä näin purkissa. Voide pehmentää huulet kyllä ihan hyvin. EDIT: Unohtui sanoa, että voiteessa on erittäin mieto piparmintun maku.


Samassa kausisarjassa on muitakin tuotteita, mutta ainakin Myllyn Prismassa ne olivat tehteet hyvin kauppansa. Kuva yllä ja kaksi kuvaa alla Essence.



Seuraavaksi NKM-merkkinen aurinkovoide, josta matkakoko tuli postissa kotiin muutamalla killingillä. Tämä Teintausgleichender Sonnenschutz saa ihon sävyn näyttämään tasaisemmalta, vaikkakaan siinä ei ole pigmenttiä - tosin tässä on kuitenkin fysikaalinen auringonsuoja sinkkioksidista. Voiteessa on myös mm. glyseriiniä, auringonkukkaöljyä ja skvalaania. Suojakerroin on 30.


Tämä olikin aika hassu voide. Ihon pinta jää tästä hiukan kuin post-it -lehtiön liimapuolen kaltaiseksi eli tähän tarttuu meikkivoide kyllä erinomaisen hyvin. Ehkä liian kuivakka minun iholleni, mutta voisin kuvitella aivan loistavaksi aurinkosuojaksi rasvaiselle iholle.


Eucerinin voiteista olen aina pitänyt, eikä tämä matkalaukun pohjalla pyörinyt Eucerin Hyaluron Filler + Elasticity - päivävoide (spf15) tuottanut sekään pettymystä. Notkea emulsiovoide imeytyy ihoon hyvin ja sisältää mm. glyseriiniä, sheavoita ja natriumhyaluronaattia sekä kevyesti micaa. Tykkään.


Italialainen SkinLabo on yksi oman maansa suosituimpia kosmetiikkabrändejä. Tuotteet ovat suhteellisen edullisia ja niitä saa tilattua Suomeenkin. Jossain vaiheessa sieltä tuli mainospostia, jossa oli tarjouksia tuotteista (joko täysikokoisia tai matkakokoja), joita sai tilattua postimaksun hinnalla Suomeen..Ja minähän tilasin...

Yksi suosikeistani on SkinLabo Extralift Boost Serum, jossa on mm. resveratrolia ja rypäleistä saatuja polyfenoleja (molemmat antioksidanttisia ainesosia). Tässä on myös glyseriiniä, matriumhyaluronaattia ja rauhoittavaa ja kosteuttavaa allantoiinia.

Itse tuote on hieman sameaa geeliä, joka tuntuu hyvin kosteuttavalta, ja menee hyvin meikin alle.


Isana on kemppariketju Rossmannin oma brändi. Hankin taannoin brändin Overnight Moisture -seerumin, jossa on 5% niasiiniamidia ja 5% glyseriiniä, ja hyvin tuntuu pelittävän yövoiteen alla tämä. Tässä on myös kosteuttavaa ksylitolia, maitohappoa ja antioksidanttista rypäleuutetta.

Oliko joukossa jotakin, joka herätti erityisesti kiinnostuksesi?

torstai 25. heinäkuuta 2024

Ostoksilla Raision Myllyssä

Käyn aina silloin tällöin (ruoka)ostoksilla Raision Myllyssä. Eihän se ihan tässä vieressä ole, ja supermarketteja löytyy lähempääkin. Niistä löydän ihan samat tavarat,kuin Myllyn Prismasta. Mutta silti ajelen sinne Raisioon mielelläni joskus.

Nyt huomasin, että siellä on Yeppon myymälä. Iloisen myyjän mukaan se on ollut Myllyssä jo vuoden verran, mutta ei samassa paikassa, joten ilmankos en sitä ollut hoksannut. Yleensä kun käyn vain ja ainoastaan siellä Prismassa ruokaostoksilla (ja jos teen sen aamutuimiin, juon Kulman Keittiön kuppilassa jättilatten).

Huomatkaa koko verrattuna teelusikkaan!

Mutta siis siihen Yeppoon... Myyjä tuli heti juttusille ja päätin siinä vaiheessa, että voisihan sitä ostaa vaikka jonkin seerumin, niitä kun menee aina. 

Ystävällinen myyjä johdatti minua liikkeen läpi kokeilemaan kämmenselälleni useita kollageenipitoisia seerumeita kertoen, että "nämä lisäävät kollageenin tuotantoa ihossa" (asiahan ei ole ihan niin, kollageenisäikeiden syntyä voi stimuloida nykytiedon valossa vain tretinoiinilla - tai retinolilla, topikaalinen kollageeni vain parantaa ihon kosteustasapainoa). 

En viitsinyt korjata, ja pyysin kokeilla jotakin muutakin. Katsaus ympäri pienen liikkeen jatkui, ja huomasin myös, että möivät Numbuzinia (Numbuz.:n). Siitä voi jo innostua, koska kokeilemani sen brändin tuotteet ovat olleet kaikki todella loistavia ja postaukset niistä löytyvät haulla tästä blogista.


Päädyin siis ostamaan  Skin1004 Madagascar Centella - tuotelinjan Probio-Cica Intensive Ampoule - pullon hintaan 40 euroa. Kotona katsoin netistä Stylevanan hinnan, ja outs! Sieltä sen saisi hintaan 15,59 euroa (ja vielä mainoslinkki todisteeksi). Stylevanan ongelma on vaan siinä, että edes kuukausi ei riitä toimitukseen, eli hidasta on!

Tämä Probio-Cica on kuulemma Skin1004 Madagascar Centella -linja ikääntyvälle iholle.

Sitten kävin Prismassa, enkä sielläkään voinut välttää kosmetiikkahyllyjä. ne oli siirretty juuri matkalle kassoille, eli pyydys sekin, kun nyt ajatellaan, että marketissa on kaksi sisäänkäyntiä ja miltei jokainen käy siellä perällä olevilla maitohyllyillä. Näin nekin ihmiset, siitä huolimatta, mistä tulevat sisään, joutuvat kävelemään kosmetiikkahyllyjen ohi.


Heräteostoksena hankin Gosh Eye Brightening Conceal -voiteen (sävy 002 Soft Pink, ylhäällä), Essence Life Coral -huulinaamion (alavasemmalla) ja Catricen Poolside of Life Collection kynsilakan sävyä 003 Purple Skies (alaoikealla). Se näyttää tältä kynsillä yhdellä kerroksella.


 Siis se on hyvin sateenkaaren värejä heijastava vaalea lila.

Kiinnostiko joku näistä erityisesti? Postausta tulossa erikseen ainakin joistain.

lauantai 29. kesäkuuta 2024

Uusi visiitti Lindtin myymälään ja kaikenmaailman ostoksia

Täällä on niin kuuma, että aivotkin sulavat! +30 C on ihan liikaa, kaupungillakin pitää pysähtyä tämän tästä juomaan jotakin. Kauppareissuunkin menee tunteja tämän takia 😂.

Elisenbrunnen ja paviljongin jäätelöbaari.

Muutin tänne talvella ja ihmettelin silloin, että mitä noilla kaikilla jätskikahviloilla oikein tehdään joka 50 m:n väli. Nyt en ihmettele enää yhtään, kun on jo toinen kesä täällä.


Elisenbrunnenista parisataa metriä ja seuraava "watering hole" löytyi Vanhan Postitalon (Alter Posthof) pihalta, jossa on lukuisia kahviloita.

Helteiden varjopuolena tulevat (ukkos)myrskyt, tässä torstain tilanne NINA-varoitusappista.

Kävin sitten toissapäivänä taas siellä Lindtin myymälässä... Ja löysin paljon sellaista, jota en ollut aiemmin hoksannutkaan, mm. jälkkäri- ja leivonta-aineksia.



Eikä sieltä tietty ostoksitta pois päästy...nyt kun on kantiskorttikin.

Haahustelin myös vaihteeksi Rossmannilla, ja sieltä löytyi Isanan C-vitamiiniseerumi ja pari kangasnaamiota (Isana & Yeauty), Rivalin kynsienhoitoseerumeita x2 (jospa ne tekisivät kynsistä hiukan helpommmat leikattavat, olivat tarjouksessa 1,30 eur/kpl) ja Jelly Beanseja.


Koriin löytyi myös Essencen 2in1 Base & Top Coat. En tiedä vielä miten pelittää...

Posti toi kotiin Byenan kivipuuterin ja NKM:n ihon sävyä tasoittavan aurinkovoiteen matkakoon.

Nappasin vielä testattavasti Netto-marketista Shisaran kangasmaskin.


Ai niin ja ostinhan minä Isanan hunajahuulivoiteen ja Jean & Len -merkkisen kardemumma-tonkapapukäsivoiteen joka on matkakoko.

Näistä voin antaa arviotkin jo. Huulirasva on ihan perussellainen, ei sisällä hunajaa, mutta mm. mehiläisvahaa, risiini-, avokado-, soija- ja oliiviöljyä sekä sheavoita kyllä. Olin siinä toivossa, että tämä tuoksuisi hunajalle, mutta ei.

Käsivoide sen sijaan on erinomainen, imeytyy oitis, mikä on hyvä juttu. Voide on vegaaninen ja se sisältää mm. manteli-, jojoba- ja auringonkukkaöljyä, sheavoita, pantenolia ja paljon glyseriiniä. Tuoksu on todella mieto (olisi saanut olla tuoksuvampikin, kardemumma ja tonkapapu ovat mielenkiintoisen mausteinen yhdistelmä).

Jätskiäkin piti saada, joten kävin syömässä aasialaisravintola Day Du:ssa.


Kevyt illallinen: Tom Kha Goong -keitto (kookosmaitoon keitetty thaisoppa katkaravuilla), rapeat Wantan Chien -nyytit lihatäytteellä, soija-shalottidipillä ja paahdetuilla maapähkinöillä ryyditetyllä salaatilla. Jälkiruoaksi mustaseesamijäätelöä kumquatilla ja mintunoksalla. Tuo mustaseesami-jäde on nii-iin hyvää, tosin parempaa saa kaupungin hotpot-kiinalaisesta nimeltä City Garden.

Sitten taas kylmää kahvijuomaa ja viikonlopun viettoa. 


Olen muuten selvinnyt yli kolmikymppiseksi juomatta kahvia. Nyt en tajua, miten tähän on niin retkussa. Varsinkin tämä kylmä on niin hyvää ja kaupungin jädebaareissa tarjotaan niin hyvää frappéa.

Mukavaa lauantaita!