maanantai 10. joulukuuta 2012

Verkko-operaattorin asiakkaana

Minulla on netti ja puhelin Saunalahden liittymillä, ja muuten on sujunut hyvin, mutta tänään olen saanut kulumaan aikaa sellaisen asian selvittelyyn, jollaista ei oikeasti saisi edes tapahtua.

Pidemmän aikaa tätä blogia lukeneet muistavat, että olin viime talvena muutaman kuukauden evakossa omasta asunnostani putkivuodon aiheuttaman remontin takia. Tein operaattorille asianmukaisen muuttoilmoituksen muuttaessani pois, ja sama kun muutin takaisin.

Osa laskuista oli kuitenkin kiertänyt väliaikaisasunnon kautta, mutta päätynyt kuitenkin minulle. Paitsi tämä yksi lasku, josta tuli nyt sitten perintäfirmalta ulosottouhkakirje.


Olin aikalailla hämmentynyt, sillä yleensä maksan kaikki laskuni, eikä niitä tällä tavalla ole koskaan jäänyt roikkumaan. Yhteydenotto perintäfirmaan ei auttanut mitään, sillä heillä ei ollut maksamattomat laskun viitenumeroa, josta olivin voinut tarkistaa sen, oliko lasku maksettu vai ei.

Kun otin yhteyttä operaattoriin, selvisi, että osoitteenmuutos oli tehty vain toiseen sopimukseen, eikä molempiin.

Olisiko siis minun pitänyt soittaa sinne kaksi kertaa erikseen ilmoittaakseni molempia laskuja koskevat osoitteenmuutokset?

Kuulostaa pöhköltä ja sitä se onkin. Aikani asiaa pengottuani lasku löytyi (ja kyllä, siinä oli väliikaisasuntoni osoite) ja se oli tullut minulle todella myöhässä ja olin sen maksanut nettipankista kiireissäni katsomatta eräpäivää.

Koko juttu ärsyttää sikälikin, että pienestä laskusta (siis laskusta, jonka loppusumma on alle 250 e) saa lain mukaan veloittaa max 21 euroa perintäkuluja. Ymmärrän kyllä, että perintäkirjeen lähetykseen tarvitaan joku printtaamaan se ja laittamaan kuoreen, + postimaksu, mutta että muutaman euron maksusta 21 e? Minusta tuo on hiukan jo liikaa.

Kirjoitin Saunalahdelle tulikivenkatkuisen meilin, jossa vaadin heitä korjaamaan asian ASAP. Minä en aio toista päivääni pilata roikkumalla puhelimessa ja selvittelemällä asioita, joiden olisi ko. palveluntuottajalla pitänyt hoitua itsestään.

Jos kyseessä olisi minun fibani, ilman muuta maksaisin laskun sellaisenaan mukisematta.

Vai mitä mieltä olette?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!