tiistai 21. maaliskuuta 2017

Kutiseva ja hankala päänahka

Olen viime viikot tutkinyt kauppojen hyllyjä täällä Sveitsissä löytääkseni jotakin helpotusta kuivalle ja kutisevalle päänahalle, ja hintsustipa näyttää tarjolla olevan mitään. Päädyin sitten ostamaan kalliihkonpuoloisen tuubin Rene Furtererin päänahalle tarkoitettua kuorinta-ainetta.




Geelimäinen voide sisältää eteerisiä öljyjä (teepuu, timjami, rosmariini ja appelsiini), jotka puhdistavat ihoa sekä mentholia ja kamferia, jotka lievittävät kutinaa. Lisäksi siinä on "mikronisoitua aprikoosinkiveä", joka toimii mekaanisena kuorijana. Nonni, ja taas ollaan tässä samassa jutussa, eivätkä nuo kivenmurikat ole todellakaan muuta kuin aika karkeita. Tuntuu samalta kuin pikkukakarana hiekkalaatikolla, kun joku heitti hietaa päähän. Eikä sitä ole ainakaan pitkistä hiuksista kovin helppo saada huuhdeltua pois.

Hilsettä on ehkä parin käyttökerran jälkeen vähemmän (minun hilseilyni johtuu kyllä ainoastaan kuivasta päänahasta), mutta se pahuksen kutina vaan jatkuu, tänäänkin olen raapinut päätäni toimistolla koko päivän.

Täytyy varmaan odottaa Pääsiäistä ja reissua Suomeen, jotta voin ostaa apteekista Ducrayn Squanorm -sinkkivettä, jolla kutina on pysynyt aika hyvin kurissa. Murr.

2 kommenttia:

  1. Kampaajani suositteli minulle ruotsalaista Neccin-sarjaa päänahan kutinan ja hilseilyn hoitoon. Olen käyttänyt muutaman kuukauden sarjan shampoota nro 1 ja päänahkani on oikein hyvässä kunnossa. Linkki kampaajani sivuille: http://www.qtime.fi/fi/qtime-vinkki-herkalle-paanahalle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, pitääpä katsoa, josko noita saisi jostakin Turunkin suunnasta, täältä Sveitsistä kun ei näytä kuukkeloimalla löytyvän :(

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!