lauantai 28. syyskuuta 2013

Liikuntapäiväkirja - 16 viikkoa takana

Menneellä viikolla nähtiin sekin ihme, että kävin lenkillä. Tämä korvaukseksi sille, että lorvehdin vielä petissä kukonlaulun aikaan keskiviikkona, kun olisi pitänyt lähteä Bokwaan. Ehkä ensi viikolla sitten menen kiltisti Bokwaan tai kuntopyöräilen sen tunnin, sillä ei se lenkkeily oikein napannut. Sitäpaitsi sain sääreni (ei siis pohkeet, vaan jalan edestä!) tuhottoman kipeiksi ja nilkat särkivät myös jonkin verran sen jälkeen.


Olen kuitenkin löytänyt nyt minua suuresti miellyttävän lajin, eli pilateksen. En kyllä ymmärrä, miksi eivät kestävyyslajit minua miellytä, vaan tällaiset lihaskuntolajit. Pilates muistuttaa hiukan joogaa ja siinä myös on tärkeätä oikea hengitystekniikka. Kyllä siinä sitten hikikin roiskuu kun liikkeet tekee oikein. Tällä viikolla olen muutenkin harjoittanut vartalon syviä lihaksia ja alaselkää. Tuntuu kyllä perskannikoissakin, eli näkyy sielläkin olevan lihasta sentään :)

Muuten voisi viikkoa luonnehtia suhteellisen kevyeksi liikuntojen kannalta. Keskiviikko jäi väliin, tosin jumppasin kotona ja hikinen oli maahanmuuttajien opetustuntikin, vaikkei ikään uskoisi, että sellainen voi käydä fysiikan päälle. Kuntopyörää on poljettu pariin otteeseen oikein kunnon aika, joten siinä ja lenkkeilyssä se aerobinen puoli tuli sitten käytyä läpi.

Olkavarsiini alan olla aika tyytyväinen. Lihasta alkaa olla jo huomattavasti, eli sillä linjalla jatketaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!