Näytetään tekstit, joissa on tunniste takki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste takki. Näytä kaikki tekstit

torstai 15. marraskuuta 2012

Marks & Sparks

Vielä jatkona eiliseen postaukseen. Sain tänään tällaisen viestin:


"Dear Ms XXXXX

Thanks for your email about the jacket you ordered. I'm sorry you it has been cancelled. 

The "Wool Blend Long Belted Coat with Cashmere" is out of stock, which is why we have cancelled your order. 

I can assure you that no payment has been taken. We have not dispatched your item so the customs are nothing to do with this. 

Our website does replenish itself every 7 - 10 days, and you will be able to re order this jacket.

Blaablaablaa...."

Mitä hemmettiä. Kyllä niitä takkeja näytti tilatessani olevan joka kokoa ihan runsaastikin. Samaten eilen tehdyssä tilauksessa oli vielä sitä hiukan suurempaa kokoa, jonka sitten otin.

Ilmeisimmin tässä pitää jännityksellä seurata sitä, löytyykö oma tilaus vielä M&S:n sivuilta, ja jos ei löydy, se sitten on peruttu?

Kummallista asiakaspalvelua, ei tämä homma ole aiemmin tökkinyt yhtä paljon.

Siellä olisi toinenkin takki, joka kiinnostaisi, Twiggyn mallistoa:

Kiva trenssi!
No ei tällä kertaa tästä täällä sen enempää. Annan taas palautetta M&S:llepäin siitä, että miksi sivuilla näytetään, että varastossa on jotakin tuotetta, vaikka ei olekaan.

keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Takkuista nettishoppailua

Mainitsin aiemmin, että olin ostanut Marks & Spenceriltä konjakinvärisen pitkän talvitakin. Tai ainakin luulin tilanneeni sen, ja tilausvahvistuksessa luki, että se toimitettaisiin minulle huomiseksi. Ei kuitenkaan tullut mitään lähetysilmoitusta, eikä tilaushistoriastani löytynyt koko tilausta.


Asiaa sotkee vielä se, että jouduin peruuttamaan alkuperäisen tilauksen ja tilaamaan takin uudelleen, koska en saanut luottokorttitietojani muutettua (en heti huomannut, että tililläni oli vanhaksi menneen kortin tiedot).

Nyt varmaankin joku ihmettelee, että miksi en käynyt sitä ostamassa kun juuri siellä olin. Hyvä kysymys, mutta valitettavasti näillä halpislentoyhtiöillä on matkapakaasin koolle ja painolle omat säännöksensä, ja minun mukanani matkaa aina aikamoinen määrä tavaraa suuntaan ja toiseen, ja seuraavaksi varmaan joudun tilaamaan rahtijumbon niille tavaroille, joita sieltä pitäisi seuraavaksi tuoda pois.

Marks & Spencerin tilauspuoli on aina ennen toiminut hyvin Suomeenpäin, eikä postimaksutkaan ole vielä toistaiseksi taloutta kaataneet.

Eilen sitten aloin etsiä yhteydenottokanavaa (en haluaisi ruveta sinne soittelemaan, koska nyt on tullut höpötettyä puhelimessa aika isoja laskuja), mutta se oli tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Lopulta lähetin viestin kahta kanavaa myöten, annoin tilausvahvistukseni numeron, ja huomasin vielä senkin, että jossain vaiheessa viime viikon loppupuolella sieltä oli tullut tällainen viesti:

"Dear Customer

Thank you for your recent Marks & Spencer order. 

I’m sorry to let you know that the following items are no longer available and therefore have been cancelled from your order.

---------------------------------------------------------------
Autograph Pure Cotton Poplin Sheen Shirt
---------------------------------------------------------------"

Mikä hemmetin popliinipusero? En minä sellaista ole tilannut, eikä tilausvahvistuksessa ollut mitään muuta kuin se takki.

Tänään tuli tällainen vastaus:

"Dear Ms XXXXXX

Thanks for your email about your order for a coat. I'm sorry you've not yet received it. 

This item has been cancelled because it was unavailable by the despatch date on your order. When this happens, we cancel the order and send an email advising of this. I'm very sorry if you haven't received it, however I can assure you that no payment has been taken.

You can view and track your orders by clicking the ‘My Account’ link at the top of our website and selecting the relevant order from the drop down box.

Blaablaablaa....."

Eivät sitten voineet käydä katsomassa tiedostoistaan sitä tilausta! Siitä olisi käynyt kyllä ilmi, että takkia oli varastossa vielä joka kokoa, koskapa se oli juuri tullut myyntiin.

Enkä minä siitä luottokorttiveloituksesta sitäpaitsi ollut huolissani, vaan siitä SAANKO MINÄ SEN KERPELEEN TAKIN VAI EN!

Luottokorttiasiat saa aina korjattua.

Nyt huolestuin kovin kun laitoin oman vastineeni M&S:lle. Ryntäsin katsomaan nettisivuille, ja eihän sitä takkia minun kokoani enää ollut, ihan kuin arvelinkin. Laitoin nyt sitten tilauksen menemään yhtä kokoa suuremmasta. Katsotaan, onko minulla ensi viikolla kolme samanlaista paltttoota, vai menikö tämäkin tilaus jotenkin mönkään.

Jos meni, menen kyllä puhelinlankoja myöten sanomaan asiakaspalvelulle suorat sanat.

Keep you posted.

lauantai 3. marraskuuta 2012

Stressin hoitoa

Hohhoijaa, tämä hulluus vaan jatkuu naapurin kanssa  - ei siitä nyt sen enempiä, mutta kopsinpa vielä yhden meilin naapurilta:


"Sinähän se puhut puppua,muistan kuinka jo edelliskesänä kauhistelit kun kylppärissäsi oli vedenpaisumus!Etkä päästänyt ketään katsomaan....Kuvissa lehdet oli varta vasten pinottu eteiseen homeseinän eteen,älä kuvittele etten sitä huomannut!Kenkä pistetty päälle ettei pino heti kaadu ja paljasta katastrofia!!Minä en ole tyhmä jos sitä kuvittelet.Sitäpaitsi kerran kun sinä kesänä kävit luonani oli seuraavana päivänä outo haju asunnossani kun tulin ulkoa kotiin.Luulin että roskat haisee ja vein ne ulos,toimenpide ei auttanut asiaa vaan luuttusin kaikki pinnat ja haju hävisi.Nyt jälkeenpäin tiedän että se oli homeen haju,en tunnistanut sitä silloin.....
XXX"

(tämä liittyy siihen, että muutama vuosi sitten putkiremontin yhteydessä oli wc-istuimeeni asennettu väärän merkin osat ja tietenkin juuri se vesiputki katkesi  - onneksi olin kotona, soitin heti isännöitsijälle ja koska putkimies sattui olemaan juuri toisessa portaassa, hän oli täällä parissa minuutissa ja homma korjattiin ja vesi siivottiin pois). Lehtipino on edelleen muuten siinä samassa paikassa...

Täytyy vaan toivoa, ettei itse höperöidy noin parinkymmenen vuoden päästä. Vaikka kuinka asiaa vääntää rautalangasta, niin ei mene kyseiselle henkilölle perille. Kas kummaa kun kukaan muu ei ole sanonut että haisen homeelle niin että pitää kaikki paikat pestä sen jälkeen kun olen ollut kylässä... ;)


Ostin pyhäinpäivän kunniaksi kahvin kanssa pullapitkon. Ei voi sanoa muuta kuin että roskiin menee, hyvää kahvikupillista ei saa pilata noin teollisen makuisella pullalla! Parempi leipoa itse, kuten tosin olen aiemminkin todennut.

Hienoa stressinselätystä on shoppailukin. Nuo edellisessä postauksessa kuvatut helmet eivät maksaneet paljoa, mutta niitä on nyt todella ilo katsella ja suunnitella, mitä niistä tekisi. Silkkilankaa ajattelin ostaa punomiseen. Väreillä on tosiaan merkitystä, minä ainakin ilostun katsellessani noita värikkäitä helmiä.

Tein hiukan kalliimpiakin ostoksia, eli takin ja mustat, pitkävartiset ja korkeakorkoiset nahkasaappaat ja takin.

Juuri tällaista pitkää kashmirtakkia olen hakenut.
No eipä ollut halpaa, ei, mutta nämä ostokset ovat kuitenkin suhteellisen ajattomia ja menevät monta vuotta. Nahkasaappaat kestävät myös.
Täytyy kyllä tunnustaa, että olen jo tänä syksynä ostanut kaksi päällystakkia ja minulla on ennestään pitkät ja korkeakorkoiset nahkasaappaat, mutta niistä saappaista täytyy sanoa, että ne ovat todella hankalat näillä näpeillä vetää jalkaan, koska niissä ei ole vetoketjua. Näissä uusissa saappaissa taas on.

Mitä lie kaamoksen aiheuttamaa serotoniinivajetta aivoissa, mutta nyt tekisi mieleni suklaata, keitänpä siis kupillisen CocoCepsiä, jossa on noitten kiinalaisten huippu-urheilijoiden käyttämiä immuunivastetta buustaavia cordyceps- ja reishi-sieniä mikronisoituina (Cordyceps sinensis ja Ganoderma lucidum).