keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Takkuista nettishoppailua

Mainitsin aiemmin, että olin ostanut Marks & Spenceriltä konjakinvärisen pitkän talvitakin. Tai ainakin luulin tilanneeni sen, ja tilausvahvistuksessa luki, että se toimitettaisiin minulle huomiseksi. Ei kuitenkaan tullut mitään lähetysilmoitusta, eikä tilaushistoriastani löytynyt koko tilausta.


Asiaa sotkee vielä se, että jouduin peruuttamaan alkuperäisen tilauksen ja tilaamaan takin uudelleen, koska en saanut luottokorttitietojani muutettua (en heti huomannut, että tililläni oli vanhaksi menneen kortin tiedot).

Nyt varmaankin joku ihmettelee, että miksi en käynyt sitä ostamassa kun juuri siellä olin. Hyvä kysymys, mutta valitettavasti näillä halpislentoyhtiöillä on matkapakaasin koolle ja painolle omat säännöksensä, ja minun mukanani matkaa aina aikamoinen määrä tavaraa suuntaan ja toiseen, ja seuraavaksi varmaan joudun tilaamaan rahtijumbon niille tavaroille, joita sieltä pitäisi seuraavaksi tuoda pois.

Marks & Spencerin tilauspuoli on aina ennen toiminut hyvin Suomeenpäin, eikä postimaksutkaan ole vielä toistaiseksi taloutta kaataneet.

Eilen sitten aloin etsiä yhteydenottokanavaa (en haluaisi ruveta sinne soittelemaan, koska nyt on tullut höpötettyä puhelimessa aika isoja laskuja), mutta se oli tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Lopulta lähetin viestin kahta kanavaa myöten, annoin tilausvahvistukseni numeron, ja huomasin vielä senkin, että jossain vaiheessa viime viikon loppupuolella sieltä oli tullut tällainen viesti:

"Dear Customer

Thank you for your recent Marks & Spencer order. 

I’m sorry to let you know that the following items are no longer available and therefore have been cancelled from your order.

---------------------------------------------------------------
Autograph Pure Cotton Poplin Sheen Shirt
---------------------------------------------------------------"

Mikä hemmetin popliinipusero? En minä sellaista ole tilannut, eikä tilausvahvistuksessa ollut mitään muuta kuin se takki.

Tänään tuli tällainen vastaus:

"Dear Ms XXXXXX

Thanks for your email about your order for a coat. I'm sorry you've not yet received it. 

This item has been cancelled because it was unavailable by the despatch date on your order. When this happens, we cancel the order and send an email advising of this. I'm very sorry if you haven't received it, however I can assure you that no payment has been taken.

You can view and track your orders by clicking the ‘My Account’ link at the top of our website and selecting the relevant order from the drop down box.

Blaablaablaa....."

Eivät sitten voineet käydä katsomassa tiedostoistaan sitä tilausta! Siitä olisi käynyt kyllä ilmi, että takkia oli varastossa vielä joka kokoa, koskapa se oli juuri tullut myyntiin.

Enkä minä siitä luottokorttiveloituksesta sitäpaitsi ollut huolissani, vaan siitä SAANKO MINÄ SEN KERPELEEN TAKIN VAI EN!

Luottokorttiasiat saa aina korjattua.

Nyt huolestuin kovin kun laitoin oman vastineeni M&S:lle. Ryntäsin katsomaan nettisivuille, ja eihän sitä takkia minun kokoani enää ollut, ihan kuin arvelinkin. Laitoin nyt sitten tilauksen menemään yhtä kokoa suuremmasta. Katsotaan, onko minulla ensi viikolla kolme samanlaista paltttoota, vai menikö tämäkin tilaus jotenkin mönkään.

Jos meni, menen kyllä puhelinlankoja myöten sanomaan asiakaspalvelulle suorat sanat.

Keep you posted.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!