torstai 30. heinäkuuta 2015

"Everything but the kitchen sink"

Jotkut naiset ovat kenkäfriikkejä, mutta minä se kokoilen käsilaukkuja. Eikä minulla ole aavistustakaan, montako niitä on, mutta niitä on monta.

Kun laukkua vaihtaa, on joskus ongelmia muistaa vaihtaa kaikki tarvittava tavara laukusta toiseen.


Naisten käsilaukuissahan sanotaan olevan vähän kaikenlaista. "Everything but the kitchen sink", kuten britit sanovat, tai suomalaisittain kaikki muu, paitsi ulko-ovi. Noinniinkuin varmuuden vuoksi.

Vähin, mitä minun laukussani voi olla, on aika nopeasti listattu: luotto- ja kanta-asiakaskortit, passi ja huultenrajauskynä. Niin ja hammastikkuja. Ja ainakin yksi paperinenäliina, mieluiten paketillinen. Pieni pullo hiuslakkaa ja lukulasit.

Jos sitten haluaa hifistellä, siellä on oltava jonkinlainen peitevoide tai vähintään puuteri ja ripsiväri. Vielä siitäkin pidemmälle kun ajatellaan, siellä on aurinkopuuteri siveltimineen, pieni kokoontaittuva harja ja ehkä luomiväripaletti ja rajauskynä.

Yleensä siellä on kyllä paljon muutakin, kuten kolikkokukkaro, auton avaimet, tyroksiinipurkki ja kännyn laturin piuha. Joskus myös tablettitietsu.Niin ja pieni tuubillinen käsivoidetta. Tarvittaessa myös kokoontaitettava sateenvarjo tai/ja aurinkolasit.

Nyt siellä näkyy olevan keksipakettikin :)

Mitä löytyy sinun käsilaukustasi?



2 kommenttia:

  1. Harvoin käytän samaa laukkua kahta päivää peräkkäin, joten tyhjennän laukun aina kotiin tullessa ja 'pakkaan' lähtiessä. Näin mihinkään laukkuun ei jää jotain 'tarpeellista' pyörimään.

    Vähin varustus laukussani on puhelin, lompakko, avaimet, taskunenäliinapaketti, lukulasit, huulirasva- ja -puna ja taskupeili. Jos olen pukeutunut hameeseen, nii sitten vielä varasukkahousut. Toisinaan tulee ottaneeksi mukaan vähän kaikkea 'varoiksi' ... ainakin jos tilavammalla laukulla on liikenteessä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OMG! Minä olen niin harvapäinen, etten varmaankaan muistaisi kaikkia must-juttuja, vaikka vain siirtäisin ne laukusta toiseen!

      Yksi asia, mikä jäi minulta listaamatta, on käyntikorttikotelo (ja tietty kortit), koskaan kun ei johdon konsultti tiedä, missä business luuraa :)

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!