lauantai 9. syyskuuta 2017

Luksuslaukkujen merkkikorjaamo?

Kun kävin kesälomallani Turussa, päätin viedä viime vuoden puolella hankkimani Versacen laukun suutarille, koska siinä hieman repsotti toinen kahva juurestaan hiukan murtuneena. Suutarinliikettä pitää vanha pariskunta ja mies oli töissä, kun jätin laukun sinne. Mainitsin samalla, että ne muutkin kiinnityskohdat voisi vahvistaa.


Kun menin noutamaan laukun, paikalla oli vain rouva, ja ylimääräiset vahvistukset olivat unohtuneet. Ojensin laukun takaksin, ja pyysin, että sekin homma hoidettaisiin ennen lähtöäni takaisin Sveitsiin.

Madame siinä sitten alkoi kiinnostuneena tarkastalla laukun logoa (kuvassa), ja mainitsin sen olevan Versace. Hän oli yllättynyt, ja kysyi, että onko se aito. Vastasin, että hinnalla, minkä siitä maksoin, sen pitäisi olla (ja että ostin sen liikkeestä, joka ei varmastikaan feikkejä myy).

Ohhoh, tämän jälkeen rouva otti laukusta hyvin kunnioittavan otteen, ja kysyi, että onko se sijoituslaukku. No ei ole, ihan käyttölaukkuna toiminut. Hän siihen sitten mainitsi, että sijoituslaukut pitäisi aina korjauttaa merkkikorjaamossa, ja että jos niitä korjauttaa muualla, se alentaa laukun arvoa. No enpäs ollut ajatellut moista ollenkaan.

Tulin hakemaan laukkua parin päivän päästä ja se oli suutarinliikkeessä kunniapaikalla, käärittynä muoviin. Emäntä oli itse puhelimessa ja miehensä aikoi palvella minua, kun rouva huomasi minun seisovan tiskin takana, joten hän heti katkaisi puhelunsa ja toi laukkuni minulle kannatellen sitä kunnioittavasti molemmilla käsillään. Maksaessani hän tähdensi, että vahvistus oli ommeltu "tarkkaan samoihin reikiin, kuin alkuperäinen ommel", ja että minun pitäisi ottaa yhteyttä Versaceen, ja vaihdattaa sangat siellä tai heidän määräämässään korjaamossa.

Jahas, aina oppii jotakin uutta....olen ollut aika huoleton tuon laukun kanssa, mutta ehkä pitää ottaa yhteys kauppaan, josta sen ostin, ja kysyä, missä kantokahvat voisi uusia, niin ei laukun arvo alene, vaikkei se mikään sijoituslaukku olekaan.



3 kommenttia:

  1. Hieno laukku ja niin sitä aina oppii uutta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano! Sijoittaako siis joku rahojaan käsilaukkuihin? Moinen ei ole minulla edes putkahtanut mieleen.

      Poista
  2. Äää, mun eilinen kommentti näköjään hukkui bittiavaruuteen..mutta enivei, ihanan symppis suutarirouva ^_^ Mä olen kuullut, että osa jengistä lähettää laukkujaan ihan valmistajalle korjattavaksi. Tosin en sitten tiedä, onko kyseessä ollut joku takuukorjaus vai ihan sitten joku muu korjaustyö. Ja tiesin osan ostavan laukkuja sijoitusmielessä, tosin niitä laukkuja ei varmaan paljoa käytetäkään :D Minulla ei yhtään merkkilaukkua ole, joten omat laukkuni olen aina hankkinut ihan kovaan kulutukseen :)

    VastaaPoista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!