keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Tiistaitouhuja

Tein tänään ihan järkyttävän hyviä sitruunamuffinsseja! Samalla piimäkakun reseptillä, jota olen aiemminkin käyttänyt, paitsi että en käyttänyt piimää vaan laitoin sen sijaan rahkaa, enkä tietenkään maustanut kanelilla tai piparimausteilla, vaan yhden sitruunan raastetulla kuoriosalla ja mehulla. Mantelijauhojen lisäksi laitoin aika runsaanpuoleisesti psylliumia mukaan. Röörejä saa mielellään rassata tuollaisella kuitupitoisella, sillä se on parhainta detoxia.


Päältäpäin kuvatessa muffarit näyttävät hiukan lässähtäneiltä, mitä ne eivät olleet. Käytin osin tagatoosia makeutuksena, mikä teki hyvän värin. Tagatoosi ja manteli ovat kuitenkin helposti uunissa kärähtävä yhdistelmä, joten ole tarkkana jos niillä leivot!

Havahduin illan myötä siihen, että minun pitää varata hotelli toukokuun aluksi Kroatiasta. Lentoliput on olleet hankittuna jo pitkään. En kyllä silloin vieläkään saisi matkustaa, mutta....

Pitkän pohdinnan jälkeen (uh, sitä tripadvisorin selaamista!) päädyin näinkin hassuun valintaan. Mitäs sanotte? Kahden hengen huoneet näyttävät ihan kivoilta. Sijainti on kuitenkin tärkein. Varasin viikoksi, vaikka tuskin paikan päälle päästyä koko ajan samassa paikassa tulee oltua, mutta ainakin on nyt katto pään päälle alkupään öiksi ja peruutusehdot olivat ihan hyvät.

Olen hiukan tehnyt muutakin nettishoppailua; eBaysta löytyi palttiarallaa neljällä eurolla (postikuluineen!) kivat kesäpopot. Tilasin myös mustat. Hämmästyttävän tukevat ovat kiinalaisiksi, olen tepastellut nyt ne jalassa kotona. Hauskan näköiset, eikös vaan? Kerrankin löytyi kinkkikengät, joihin minunkin "kampaviinerini" sopivat.


Kinkkilästä ja kokoa 39 (minun jalkani ovat kokoa 37).

Löysin eBaysta myös kivan rihkamasormuksen (oikeita kun ei minulle enää kukaan mies suostu ostamaan, koska kadotin kalliin jos kalliin vihkisormuksenikin päivä häitten jälkeen  - minulla on sokeritoppasormet). Sormukselle vain kävi hiukan hassusti kun hain sen postista. Avasin kuoren autossa, laitoin sormuksen sormeeni ja matkalla parkkipaikalta kotiin se oli jo hävinnyt. Arvatkaa vaan, olenko kääntänyt kaikki paikat ylösalaisin sen takia!


Minulla eivät sormukset menesty.... :(

eBaysta löysin myös tällaisen jutskan, jolla oikeasti voisi olla käyttöä. Tämä on siis jotenkin korvaan laitettava posture corrector (asennon korjaaja), joka alkaa luritella jotakin korvaan jos asento lysähtää ja pää vaipuu alaspäin. Noilla korealaisilla yms. on paljonkin tähän tarkoitukseen olevaa kamaa kaupan, ei varmaan olisi pahitteeksi kokeilla jotakin tuollaista täällä länsimaissakin, joissa tuki- ja liikuntaelinongelmat ovat yleisiä. Moni ihminen istuu ihan lysyssä esim. työpäätteen edessä. Ainakin minulla itselläni voisi ryhti olla parempi.


Posture corrector.

Vai onko ryhti ongelman ydin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!