Vaikkakin hankin nämä saapikkaat, on aikeissa hankkia vielä toinen pari ns. käyttökenkiä. Viime talven olen kulkenut milloin missäkin vanhoissa kengänruppanoissa, mutta oikeasti nyt pitää ostaa sellaiset, joilla ei liukastele, koska jos nyt kaadun tämän leikatun käteni kanssa, niin ei tule kyllä mistään mitään.
|
Pakkasella ja hangessa hyvät, mutta ajattelin jotakin loskakeleilläkin käytettävää. Nämä saapikkaat ovat Marks & Sparksin mallistoa. |
Löysin sitten
nelly.com'ista Stockholm Design Groupin edulliset nilkkurit. Olivat alennuksessa ja oikeastaan juuri tuontapaisia hain. Toimitus oli todella nopea.
Oli myös hyvä, että kyseinen putiikki myy Fudgen hiustuotteita, sillä Membrane Gas on tosihyvä aine varsinkin jos äkkiä pitää saada tukkansa säällisen näköiseksi ja kuosiin.
Hain paketin postista, se tuli tosiaankin parissa päivässä. Ihmettelin hiukan paketin pienuutta, mutta kotona selvisi syy: nilkkurien ohesta pakettiin oli laitettu merkilliset kiiltonahkaballerinat (vaikka laskunkin mukaan paketissa olisi pitänyt olla ne nilkkurit). Palautuskuvio on himputin monimutkainen ja he eivät vaihda tuotteita, joten minun olisi siis pitänyt tilata ne nilkkurit uudelleen. Tein työtä käskettyä, mutta edullisen hinnan takia ei ollut minun kokoani enää jäljellä, GRRR.
Löysin yhdet toiset hiukan samanlaiset, mutta kun yhtenä yönä sitten surffailin muissakin nettikaupoissa, sain samat kengät monta kymppiä halvemmalla, eli hintojen vertailu siis kannattaa!
Tuon Membrane Gasinkin saisi edullisemmin ulkomalta, jos löytää sellaisen myyjän, joka toimittaa ponnekaasupulloja postitse. Brittikaupoista siis on turha edes yrittää tilata.
Sitten lisää kuluttaja-asiaa: Nyt kun ALVit joiltain osin nousevat, voi sen pohjalta esim. irtisanoa kännykkäsopimuksensa, kertoi minulle erään operaattorin kauppias, joka sattui viikolla soittamaan. No...minulla ei ole määräaikaista sopimusta muutakuin nettitikun kanssa, ja sekin sopimus raukeaa keväällä. Saunalahden touhuista nipotin täällä eräässä postauksessani, ja jotkin seikat, kuten monen laskun lähettely per kuukausi (netti, puhelut) ja se, että vaikka hinta olisi kiinteä (netti), niin joka kuukausi viitenumero vaihtuu ja ai että siellä mennään sekaisin, jos olen ohjelmoinut maksut muutamaksi tulevaksi kuukaudeksi. Sitäpaitsi Saunalahden nettitikku ei tue Maccia.
Päätin siis vaihtaa operaattoria. Jos puhelinlaskuni ovat nyt olleet hiukan yli 30 e per kuukausi, nyt tulen maksamaan vuoden verran kiinteää, hiukan vajaata 15 euroa. Katsotaan, miten homma menee.
Sitten sähkölamppuihin, joista kirjoittelin täällä aiemmin. Se on todella raivostuttavaa, miten nopeasti nuo uudet "energiansäästölamput" menevät rikki vanhoihin lamppuihin verrattuna. Vanhoja lamppuja olen hamstrannut, MUTTA tässä uutinen teille, jotka ette ole: vanhoja lamppuja saa rautakaupoista ym. teollisuuslampun nimellä. Vaikka ne uudet energiansäästölamput säästäisivätkin energiaa, niin vanhoista lampuista tulee roskina riesaa pitkän ajan kuluessa.
Enkä usko kenenkään rikastuneen vaihdettuaan noihin säästölamppuihin, eli ero on käytännössä kaiketi todella pieni. Energiaa voi säästää monella muulla tavalla tehokkaammin.
Sitten edelleen asiaa. Olette varmaankin huomanneet, että ylläolevat linnut ovat hiljalleen hiipineet niin kahvipakettien, kosmetiikkapurkkien ym. kylkiin. En ole edes viitsinyt katsoa, mitä tällaisesta co-brandayslisästä joutuu kuluttaja maksamaan. Itse tuote ei poikkea ns. normaalista, eikä ole mitään sen kummempaa, kuin mitä on aiemminkin myyty. Katsokaapa vaikka tuotteiden ainesosalistoja. Kahvi on kahvia, vaikka nuo linnut keikkuisivatkin pussin kyljessä, ja vartalovoide tai suihkugeeli on samaa, mitä ko. valmistaja on aiemminkin myynyt.
Tästä tulevat mieleen seuraavaksi BB-voiteet. Vilkaiskaapa isojen merkkikosmetiikkatalojen tuotteiden INCI-listoja, ja verratkaa niitä samojen valmistajien vanhoihin päivävoiteisiin. Niin, ne voiteet eivät ole BB-voidetta nähneetkään (siksi kai kutsumanimi on paremminkin Beauty Balm, kuin alkuperäinen Beblesh tai Blemish Balm). Ja juksaamisesta maksaa taas kuluttaja. Valmistaja taas selviää uudelleenbrandayksellä edullisesti, koska uuden tuotantolinjan perustaminen on kallista.
Kätevää, eikö totta? Yritetään me sentään olla kuluttajina viisaita.