torstai 1. marraskuuta 2018

Omat joulukalenteriostokset

Tänä vuonna en hirveästi jaksanut panostaa joulukalentereihin ja hätäpäissäni hankin itselleni Glossyboxin kalenterin, joka näyttää tältä:





Kun avasin sen, ihmettelin ensin, että miksi laatikot 4, 18 ja 20 ovat matalampia kuin muut, mutta sitten huomasin, että 25. laatikko onkin kannessa 😄. Kaikki siis hyvin...

Glossyboxin kalentereita ei valitettavasti toimiteta Suomeen, ja omanikin on UK:sta. Jos haluat kurkata, mitä se sisältää, sisältö löytyy täältä ja tarkemmin listattuna filkan alta. En nyt tiedä, onko niin kummallinen sisältö...

Vielä parempi on itse asiassa tänään myyntiin tullut Marks & Spencerin kalenteri, jonka saa omakseen 35 punnalla, kunhan ostaa jotakin vaatetta, kosmetiikkaa tai kodintuotteita samalla rahalla! Tunsin välittömästi tarvitsevani erään juuri 35 punnan mekon, joten kalenteri lähti samaan tilaukseen ja postikulut olivat vain 7,50 puntaa (eli koko lysti n. 88 euroa posteineen, mekkoineen).


Kalenteri vaikuttaa ihan loistavalta ja sisältää 280 punnan arvosta kosmetiikkaa! Omasi voit tilata täältä (ennenkuin loppuvat). Tarkempi tuotelistaus linkissä kohdassa "Product information".

Miesystävällä on kohta synttärit, ja lahjakseen hän tulee saamaan Hilfigerin kashmirpaidan ja Johan Bülow'n lakritsijoulukalenterin. Tämä tyylikäs kalenteri, joka tuli hauskan, lakukonvehtitäytteisen joulupallon kanssa, maksaa 39 euroa ja sen voi tilata mm. edellä olevan linkin kautta. Bülow'n lakritsit ovat muuten gluteenittomia, eli tehty riisijauhoon.




Kiinnostaisiko joku näistä kalentereista?

EDIT: M&S:lta tuli tieto, etteivät sittenkään toimita kalenteria Suomeen. Merkillistä touhua.

29 kommenttia:

  1. Mikä tahansa noista voisi olla kiva :) Mahtavaa, kun joulukalentereita alkaa olemaan niin paljon erilaisia <3

    VastaaPoista
  2. Lakritsikalenteri todellakin kiinnostaa! Kosmetiikkakalentereita en ymmärrä. Jos minulta on esim. päivävoide loppu, ostan uuden. Yleensä myös perehdyn etukäteen eri vaihtoehtoihin ja yritän valita itselleni sopivimman. Sitten käytän voiteen loppuun ennen kuin ostan uuden. Kosmetiikkajoulukalenteri on loistoesimerkki siitä, miten ihmiset hukuttavat itsensä kaikkeen turhaan krääsään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sellaiselle, joka ei ehkä reissaa paljoa, tuollaiset pikkupurnukat ehkä jäävätkin "krääsäksi". Katson itse ainakin sen, että kalenterin sisällä on käyttökelpoista tavaraa, kuten noissa molemmissa on.

      Mukavahan se on kuitenkin kokeilla jotakin uuttakin.

      Poista
  3. Tuosta Glossyboxin kalenterista olen katsellut videoita youtubesta, harmi tosiaan etteivät toimita Suomeen koska sisältö vaikuttaa ainakin omaan silmääni ainakin todella mielenkiintoiselta! :) Marks & Spencerin kalenterista en ollutkaan aiemmin edes kuullut ja ei vaikuta yhtään huonolta sekään! Tuntuu, että joka vuosi kalenterin valitseminen menee vain entistä vaikeammaksi kun kiinnostavia vaihtoehtoja on niiiin paljon :D

    VastaaPoista
  4. Millaisen mekon tilasit? Mä en ole aikaisemmin saanut Suomeen tilattua kalenteria,mutta nyt se onnistuikin,oho hupsista;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan vaan sellainen musta kietaisumekko, joka sopii moneen menoon. Oli tasan 35 puntaa.

      Poista
    2. Siis tämä: https://www.marksandspencer.com/spotted-dobby-long-sleeve-wrap-dress/p/p60183501?extid=em_abt_181101_abt&ep_mid=7750443&ep_rid=456024276

      Poista
    3. Aa,ihan kivan näköinen mekko. Mä en jaksanut alkaa selailemaan vaatteita,kun hätäpäissäni halusin kokeilla,josko tosiaan onnistuisin kalenterin tilaamaan.Tilasin sitten kosmetiikkaa kalenterin lisäksi.Ajattelin,että mulla menee joku 3 tuntia,että keksin minkä vaatteen tms . tilaisin.
      Oliko sulla toi valmiiksi bongattuna tuo mekko?

      Poista
    4. Joo, olin jo katsellut sitä, mutta ensin päätin, etten osta.

      Poista
  5. Mun on muutenkin helppo ostaa vaatteita Marks&Sparksilta, koska Lontoon-aikoina ostin sieltä aika paljon, ja tiedän koot aika hyvin, eli ei tarvitse välttis edes sovittaa ylle.

    VastaaPoista
  6. Mulle tuli just e-mail,että eivät lähetäkään Suomeen kalenteria,että sivuillaan oli virhe ja eivät lähetä,mutta muun osan lähettivät mukamas,että en saa kalenteria,että saan vaan ne typerät jutut ,jotka tilasin vaan saadakseni kalenterin ,olen tosi harmistunut.Yritän kysellä mitä ne nyt oikein meinaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, jopas! No sitten he kaiketi voivat perua koko tilauksen, eikö totta?

      Poista
  7. Se oli lukittu systeemiin ja waiting for despatch. Pyysin peruutusta ja refundia ja nyt odotan. Kuulemma eivät voi tehdä mitään eneen kuin tilaus status muuttuu despatchediksi.Sitten minun pitää ottaa uudelleen yhteyttä heihin.

    VastaaPoista
  8. Joo o, olen kyllä pettynyt.Olin tohkeissani kalenterista.No ehkä universumi päätti,että mulla on jo tarpeeksi kalentereita.Toi olis vaan ollut niin value for money.Saas nähdä miten mun refundini käy,pyysin merkkaamaan sen ylös mun tiliini,että tällaista on luvattu.Mun pitää odottaa despatch e-mailia kuulemma ja sitten uudestaan mennä heidän chat onlineen.

    VastaaPoista
  9. Oli kyllä omituista ja sain vängätä monta kertaa chatissa eri ihmisen kanssa.Lupailivat vaan,että sitten kun ja sitten kun .Ajattelivat varmaan viivästystaktiikalla saada mut uupumaan ja hyväksymään tappioni!Joka kerta eri asiakaspalvelija ja huh huh.Olis ollut hyvä kalenteri,höh.

    VastaaPoista
  10. Ihme säätämistä, annoin tulikivenkatkuista palautetta (tosin asiallisesti). Mun mekkoni tuli tänään (!!!!!!) ja samoin hyvitys luottokortille, jolla maksoin. Olin aika hölmistynyt nopeudesta (DHL).

    VastaaPoista
  11. Sun mekko tuli jo, eikä,on outoa!! Todella outoa!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olin minäkin ihan öönä, kun DHL:n kaveri tuli jokin aika sitten soittelemaan ovikelloa. Sanoin kuitatessani, että "eikös sen pitänyt tulla Briteistä", jolloin tyyppi vastasi, että niinhän se tulikin. Ihmettelin, ja sanoin tilanneeni sen vasta eilen.

      Poista
  12. Kyllä mä olin kanssa asiallinen ja lopuksi pyytelin anteeksi,jos olen ollut tyly. Mä vaan en osaa olla pyytämättä anteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos antaa asiallisen palautteen, mitä sitä anteeksi pyytelemään, on minun mielipiteeni.

      Poista
  13. Pyysitkö mekostakin refundia ja /tai postikuluista? Mä olin niin pöyristynyt,että pyysin,koska mä halusin kalenterin ja muu tilaus olivaan hätäpäissä tehtyä fillerroskaa.sain refundit ja hiukan epäselväksi jäi,että tuleeko ne fillerkosmet silti.Sain rahani ainakin ,joten olkoot:)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siihen saakka ei päästy, kun olin juuri ilmaissut, etten olisi tilannut sitä mekkoakaan, jos olisin tiennyt. Mekko on kyllä ihan hyvä, joten pidän se kuitenkin.

      Syynä siihen UK:n ulkopuolelle postittamattomuuteen on se kalenterin sisältämä Leighton Dennyn kynsilakka, miköä oli mennyt multa läpi silmien. Royal Mail ei kuljeta mitään palavaa nykyään. Annoin palautetta M&S:lle, että ensi vuonna voisi kalenteri olla sellainen, että voidaan postittaa ulkomaillekin.

      Poista
  14. No mulle tuli tekstiviestiä DHL ltä,että uusi toimitusaika pitäis kertoa. Ovat muka yrittäneet toimittaa tänään klo 13.30. Olin koko päivän kotona! Tää kävi viimeksi just näin,että perjantaina viesti,että kerro aika netissä ,sovin maanantain ja maanatain odotin koko päivän niin keskiviikkona tuotiin.Soittelin asiakaspalveluun ja oli oikeasti vihainen! Itsehillintä petti.Keskiviikkona joku nuori poikanen toi paketin niin kiittelin vaan ja hymyilin,kun oli niin teininja pelästyneen näköinen.Siis DHL kyseessä silloinkin.Nyt en edes ole varma mitä mulle yritetään mukamas toimittaa,kun olen muualtakin tilaillut.
    Että sellaista, no onpas harmi toi kynsilakka,mulle ei ennenkään ole suostuttu kalenteria toimittamaan.Joka vuosi tullut esto kassalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omituista. Ja mulle ei tullut mitään viestiä, jäin vain odottamaan aspan vastausta koko tilauksen perumisesta. Siitä syystä tuo DHL:n kaveri todellakin yllätti soitollaan.

      Britit yleensä hoitavat hyvin omat sotkunsa, eli kannattaisi käydä tiukkaan sävyyn keskustelua korvauksesta. Lisäksi olen pahoillani siitä, että uutisoin tilaamisesta väärin sen perusteella, että tilaus meni läpi.

      Poista
  15. Olin vaan viimeksi juuri perjantai päivänä,että olin koko päivän kotona,mutta huh helpotus,nyt sovimme,että maanantaina tuovat,mutta eivät tuoneet vaan uudestaan merkintä,että en ollut kotona. Minä olin kotona todellakin niin meni hermot.Ehkä pahiten ikinä, suutuin oikein.Yleensä en kehtaa suuttua ihan noin,mutta kyllä suutuin kun puhuin puhelimessa asiakaspalvelulle.

    VastaaPoista
  16. No joo, itse menin chat onlineen ja se oli aika sotkua. Nyt sitten vaan ihmettelen tuoko joku jotain maanataina vai ei, mulla muitakin tilauksia,joten en tiedä. Eivät DHL ltä kerro mistä paketti on edes!!Siis joo,hetken mietin oliko se sun joku oma linkki,että sinä saat kalenterin:)mutta kukaan muu ei;) Siis soittiko puhelimeen sulla DHL? Vai ovikelloa?Siis kun yrittivät toimittaa?

    VastaaPoista
  17. No nyt aloin miettimään,että löin luurin korvaan useamman kertaa DNA tyypille päivällä niin soitin siihen numeroon,niin se olikin ollut DHL , joka oli soittanut.Tyyppi sanoi,että löin vaan luuria korvaan:) Pyystelin anteeksi (taas),että luulin,että DNA piinaa mua ja soittaa ja soittaa eikä lopeta vaikka lyön luurin korvaan

    VastaaPoista
  18. Mulla on teejoulukalenteri, jota oon jo availlu ja hommaan vielä pari lisää. :D

    VastaaPoista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!