keskiviikko 6. heinäkuuta 2022

Kauneudenhoitoväline löytyi miehen työkalupakista

Kuten muistatte, olen viime aikoina valittanut hurjaan tahtiin kasvavia, lujia kynsiäni. Kyllä sormien kynnet vielä jotenkin leikkaa, mutta ne varpaat... Valitin tätä kotona, ja yllättäen mies hävisi jonnekin ja tuli voitonriemuisena antaen minulle tällaiset "pihdit".


Katsoin niitä hiukan hölmistyneenä. Ne ovat ilmeisimmin jonkinlaiset leikkurit kuitenkin. Mitä nyt ei insinööriltä löytyisi... "Nää kuule leikkaa tosi hyvin!", hän kommentoi innostuneena. No eipä olisi tullut tällaiset mieleenikään, ihan vaan erilaisilla saksilla ja leikkureilla olen tähän saakka yrittänyt. 

Ohhoh, nehän tosiaan toimivatkin! Kärki on sopivat ohut ja terävä. Mitähän seuraavaksi? Hiomalaikka?

OT: Tuli muuten yksi juttu mieleen pitkistä varpaankynsistä... Istuin kerran New Yorkin metrossa, kun katse kiinnittyi vastapäätä istuvan mustan naisen varpaankynsiin, jotka kuumana kesäpäivänä törröttivät ulkona sandaaleista. Kynnet olivat räikyvän punaiset ja niissä oli koristeita. Mikä hassuinta, ne näyttivät ihan tekokynsiltä. En voinut olla tuijottamatta. Miten tuollaisten, noin sentin varpaitten kärjestä ulos työntyvien kynsien kanssa oikein normaalielämässä pärjää? Eivät ne edes olleet kauniit.

*****
Tein Prismaan ruokatilausta. Toukokuun kosmetiikkahummailujen jälkimainingeissa olen rajoittanut ostosteluani aika tavalla, mutta piti kuitenkin tsekata kosmetiikkapuoltakin. Silmiin osui tällainen ihanan vihreä kynsilakka (ihan kuin minulla ei olisi kilotolkulla kynsilakkoja entuudestaan).

Mulla on nyt joku vihreä kausi menossa, ja tuo piti saada. Merkki on minulle entuudestaan aika tuntematon Wild & Mild.



Kaunis sävy! Tuollainen keväänvihreä (tai chartreuse, kuten sanotaan) ja kimaltava. Näyttää myös pysyvän kynsissä kohtuullisen hyvin, vaikka veikkaan, ettei ihan viikkotolkulla, kuten London Gracen lakat. Näistä viimeksimainituista on luettavissa kaksi aiempaa postausta täällä ja täällä (lakan sävy on mainitty kommenteissa).

Niin, en tiedä, voiko kynsien leikkuuta sanoa kauneudenhoidoksi. Vaikka onhan se kyllä toisaalta sitäkin - hygienian hoidon ohella.

5 kommenttia:

  1. Hiomalaikka voisi kyllä olla tarpeen varpaan kynsien hoidossa :)

    VastaaPoista
  2. Ihan mielettömän ihana sävy! Erittäin uniikki, en muista tällaista ennen nähneeni. 🙂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, tää on niin ihana livenä kynsillä <3

      Poista
    2. Aika hyvä lakkakin vielä, ei kulu kovin helposti kynsien päistä. Edullinen.

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!