maanantai 4. huhtikuuta 2016

Maanantaita

Aurinkokin sentään pilkahtelee, vaikka maa on vielä aikalailla harmaanoloinen. Sain tänään vaihdatettua kesärenkaatkin.



Olen hiukan yrittänyt rakennella pientä keittiöpuutarhaa, eli ihan vaan yrttiviljelmää ikkunalaudalle. Löysin kaupasta hauskoja minikasvihuoneita, joissa oli valmiina istutusalustat pelletteinä, ja siihen sitten vaan kaadetaan vettä ja laitetaan siemenet.



Vähän kuin ruunebergintorttuja, kun pelletit turpoavat.


Sitten vaan läpinäkyvä kansi kiinni ja nyt sieltä jo pukkaa pieniä alkuja. Ajattelin vielä istuttaa muutaman ruukkuyrtin pitkulaiseen koriin ja ne saavat siinä sitten kasvaa koko kesän.

Kuinka moni teistä kasvattelee kesäisin ikkunalaudalla yrttejä? Tässä tämän päivän urakkani, toivottavasti tuo persiljannaatti tuosta vielä virkistyy.



2 kommenttia:

  1. Minä en kasvata ikkunalla yrttejä, mutta kukkien siemeniä laitan yleensä kasvamaan, keltaisen kärhönkin olen kasvattanut siemenestä. Olen sun blogissa eka kertaa ja liityin lukijaksikin. Ois niin kiva jos haluaisit tulla vasta vierailulle Aurinkokujallekkin + osallistu arvontaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kiva, ja tottakai vastavierailen (ja liityn lukijaksi). Kivakiva!!!!

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!