sunnuntai 4. kesäkuuta 2023

Living Proof

Katsastetaanpa seuraavaksi pari hiustuotetta, jotka löysin TkMaxxista muutama viikko sitten. Sehän on kauppa, josta joko tekee kaikenlaisia löytöjä - tai sitten ei.

Kuten olen aiemmin kertonut, niin syöpähoitojen jälkeen hiusteni väri muuttui radikaalisti, ja niistä tuli kaiken kukkuraksi ärsyttävän käkkärät. Olen nyt vaalentanut niitä, ja päädyin siihen tulokseen, että nuo takkuiset kiharat on vaan hyväksyttävä, ei niille kai mitään voi. Kunhan hius kasvaa pituutta, niin kyllä kai se siitä suorenee jo painovoiman vaikutuksesta.


Kaikki ovat varmaan kuulleet curly girl -metodista? Ellet, lue lisää vaikka täältä. Minä en ole seurannut orjallisesti ohjeita, mutta periaatteessa siis hiusten puhdistukseen ja hoitoon tarvitaan sulfaatiton shampoo ja silikoniton hoitoaine sekä kiharoita korostava voide tai geeli. Pestyjä hiuksia ei saisi kuivata tavallisella froteepyyhkeellä, vaan siihen hommaan pitäisi käyttää esimerkiksi vanhaa T-paitaa tai pehmeää bambupyyhettä.

Kiharavoidetta tai hiusgeeliä minulla ei ole, mutta tosiaan löysin TkMaxxista nämä Living Proof -merkkiset Curl shampoon ja hoitoaineen, jotka sopivat tähän curly girl -ajatukseen.

Jotenkin olen tottunut pesevämpiin shampoihin, joten tämän shampoo tuntui todella oudolta, ja hiukset eivät oikein edes tunnu tulevan puhtaiksi, ei vaikka kuinka asiaa mutustelisi. Tämän jälkeen ne näyttävät ihan lätsähtäneiltä.

Samaten hiustenhoitoaineen silikonit ovat enemmän tuttuja, ja tämä hoitoaine ei tunnu tekevän mitään hiuksilleni, ne ovat pesun jälkeen taas yhtä takkukasaa, varsinkin takaa yön jälkeen.

Alkaa jo ärsyttää koko juttu.

Normaalisti olen käyttänyt hiukan sitä sun tätä shampoota, mutta hoitoaine on aina ollut Kiehl'sin auringonkukkahiusnaamio. Sitä parempaa ei olekaan. En näköjään ole siitä koskaan - kummallista kyllä - erillistä postausta tehnyt, mutta se on mainittu täällä.

Muuten olen kyllä pitänyt Living Proofin tuotteista, mutta nämä kyllä ovat aikamoinen floppi. EDIT: Tosin en sitten tiedä, käyttäytyvätkö nämä kaikki sulfaatittomat ja silikonittomat tuotteet tällä tavalla? Nämä hiuskikkarat eivät ainakaan näillä tuotteilla mitenkään parantuneet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!