maanantai 9. marraskuuta 2015

Zaran tuoksut

Zara on yksi niitä myymälöitä, joissa en ole oikeastaan koskaan käynyt. Nyt tänään sateessa juoksin yhden myymälän läpi, ja silmiin osui kyltti "Kosmetiikka". OK, pakkohan siellä oli pyörähtää....



Sana "kosmetiikka" tarkoitti tässä tapauksessa ainoastaan tuoksuja, mutta mikäs sen mukavampaa. Pysähdyin hiukaksi aikaa tutkimaan. Tyylikkään yksinkertaisia pulloja...

Ja minä en ole minä, ellen olisi tehnyt heti ostopäätöstä, katsomatta edes hintalappua. Päätin siinä kiireessä ostaa tuoksun nimeltään "Oriental" ja kiikutin sen kassalle, jossa oli samaa, sekä Fruity-tuoksua käsilaukkuun menevissä pikkupulloissa.


Leukani taisi loksahtaa hiukan, kun kuulin hinnan pullolleni, alta 8 euroa. Nuo pikkupullot olivat neljän euron luokkaa.


Kun selvisi, että myyjä ei ollut todellakaan unohtanut seiskan edestä yhtään numeroa, tuli sellainen olo, että noitahan voisi ostaa enemmänkin (oumaigaad, Red Vanilla -pullohan se siellä vain odottelee minua...). Tuoksu pysyy suhteellisen hyvin noin edulliseksi hajuvedeksi.

Fragrantica sanoo tästä ostamastani Oriental-tuoksusta seuraavaa:

Alkuun ruusun ja freesian tuoksu muuttuu seetri- ja santelipuun sydäntuoksuksi, jossa on pohjalla vaniljaa ja karamellia.

Jos minä voin lisätä, ruusun tuoksu ei tallo mitenkään koko tsydeemin yli, vaan ihana kermatoffeinen  tuoksupilvi jää leijumaan ympärilleni, kun tätä käytän. Edulliseksi hajuvedeksi tämä on suhteellisen kestävää sorttia, mikä on hyvä asia! Tuoksu on kuitenkin pehmeä kuin mikä. Ohhoh oikein!

Jos pidät jostakin seuraavan listan tuoksuista, tykkäät todennäköisesti myös tästä:

Kuva kaapattu Fragrantican sivulta.

Osui ja uppos. Minulla on noista esimerkiksi tuo kärjessä oleva Pradan Candy, ja muutamia muita olen vähintäänkin himoinnut.

Vielä lopuksi on mainittava, että Zarassa on tuoksuja myös miehille.

2 kommenttia:

  1. Kappas, en ollutkaan huonannut näitä - kiitos hyväst vinkistä ja terkkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, käypäs tosiaan ntuoksuttelemassa, hyviä näyttävät olevan! Terkkui vaan sinnekin!

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!