torstai 27. syyskuuta 2018

bareMinerals Blemish Remedy Foundation

Tutustuin bareMineralsiin joskus paljon aiemmin kuin siitä juurikaan edes tiedettiin Euroopassa. Eikä silloin 2000-luvun alkupuolella tällä paljoa tiedetty edes mineraalimeikeistä. Ostin ensimmäisen aloituspakkaukseni muistaakseni joko San Franciscosta tai New Yorkista.

Nyt ne ovat hiukan kosmetiikan paljousähkyssä jopa unohtuneet, mutta jossain vaiheessa huomasin, että sarjaan on tullut epäpuhtaan ihon tuotteita myös. Ostin kokeiluun mineraalimeikkipuuterin, sillä olen aina pitänyt tämän merkin mineraalimeikeistä, jotka tekevät ihon varsin hehkeän näköiseksi.



En muistanut edellistä sävyvalintaani, ja koska ostin tämän hiukan summanmutikassa netistä, käytin Temptalian Foundation Matrixia ja tulikin ihan nappivalinta värisävyksi. Tosin, kun avasin purkin, arvelin pienen hetken sen olevan liian tumma kasvoilleni, ja pelkäsin sen oksidoituvan tummemmaksi kuin onkaan. Mutta ovatko nämä vielä koskaan oksidoituneet? En muistaisi ainakaan, eikä sitä tehnyt tämäkään, vaan antoi kasvoille kauniin sävyn. peittävyyttä voi lisätä hyvin kerrostamalla.

Tuotteesta sanotaan, että se ei kuivata, eikö tuki huokosia. Minulla se ei todellakaan kuivattanut, vaikka pieni epäilys alun perin olikin. Käytin merkin oman Blemish Remedy Mattifying Prep Gel - pohjustusgeelin kanssa. Geeli itsessään on aika ohutta. Luulen, että tämä meikkipuuteri ei toimi, jos alle laittaa mitään silikonikalvon tuottavaa pohjustusainetta.

INCI on mielenkiintoinen. Silicaa, salisyylihappoa, aloe veraa, teepuuöljyä. Lisänä INCIssä on metsähaavan kuoriuutetta, josta jossain nettisaiteilla sanotaan, että se kirkastaisi ihoa, mutta uskon, että tässä formulaatiossa se on lähinnä luonnollisena säilöntäaineena. Lisäksi siinä on mm. maamineraaleja, litstihedelmäuutetta ja riisiuutetta. Tuote on vegaaninen, ja lupaa myös hoitaa punoitusta, häivyttää huokosia ja kontrolloida ihon kiiltelyä. Ne se tekeekin ihan hyvin.



Jauhe sulaa aika nätisti ihoon. Tässä kuva ranteen sisäpuolelta. Purkin kansi on peilimäinen, joten ellei siinä ole sormenjälkiä (!!!), sitä voi hyvin käyttää meikkaamiseen.

bareMinerals markkinoi tässä yhteydessä uutta kabukia, Seamless Buffing Brush, jossa on antibakteerista aktiivihiiltä. Hinta on tietty sen mukainen... Tosin eipä sitä hyvää sivellintä ihan ilmaiseksi saa.

Kuva: bareMinerals

Onko bareMinerals sinulle tuttu merkki ja oletko käyttänyt tuotteita?

2 kommenttia:

  1. Onpas mielenkiintoisen oloinen! Mä luulen, että tykkäisin tästä. Mulla on bareMineralsin mattapohja, mutta sen sävy on mun mielestä liian tumma, vaikka mulla on muistikuvieni mukaan vaalein sävy. Mä tykkäsin ihan sikana myös bareMineralsin kiinteästä meikkipohjasta mutta en tajua, jossain vaiheessa se alkoi levittyä mun iholle tosi epäsiististi, en vaan saanut sitä toimimaan :( Mutta mineraalimeikit on ihania, mä olen käyttänyt niitä vuodesta 2009 kun ne tänne Suomeen silloin kunnolla rantautuivat, tai no, tilailin silloin Everyday Mineralsia rapakon takaa :) Jäin miettimään, että mitenkähän se hiili tuossa siveltimessä vaan kestää..:P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on sellainen mielikuva, ettei bareMineralsilla olisi ollut mitään hirveän vaaleita sävyjä, mutta voi olla, että muisti pettää ja että aikojen saatossa väriskaalakin on muuttunut "pohjoismaisemmaksi".

      Tuosta siveltimen kuvasta ei kyllä näe, että ovatko harjakset hiilikuitua. Mulla oli joskus hiilikuituinen hammasharja, eikä siitä ainakaan se musta mihinkään lähtenyt.

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!