torstai 5. toukokuuta 2011

Vyöhyketerapiaa ja pikaruokaa

Kulutin tänään kaksi ostamaani CityDeal-korttia, ja aamu alkoi vyöhyketerapialla. Täytyy sanoa, että oli hiukan erilainen kokemus, kuin mitä aiemmin olen joissain ulkomaisten business-hotellien spa-osastoilla kokenut, ja se kyllä tuntui todella "sadistiselta kidutukselta", jonka aikana vain laski minuutteja siihen, että pääsee pois.

Mutta ei sen nyt niin huono kokemus ollut kuitenkaan! Olen hiukan (turhankin) kriittinen vaihtoehtohoitoja kohtaan, ja kun hoitaja löysi jalkapohjistani ne arimmat kohdat, jotka linkkautuivat alaselkään, niskaan ja lapoihin, alin uskoa, että hommassa on jotain asiaakin. Vaikkakin selkävaivat ovat niin yleisiä, että pelkällä arvauksellakin olisi voinut osua oikeaan.

Minulla on aina ollut kertakaikkisen karmaiseva iho jalkapohjissa. Kovettumia kantapäissä, isonvarpaan syrjässä ja keskellä päkiää. Nyt olin kuitenkin juuri käynyt jalkahoidossa, joten kovettumat oli poistattu. Silti vyöhyketerapeutti kysyi, tuleeko minulla kovettumia juuri noihin paikkoihin, sillä ne aristivat. Kyllä vaan, oikeaan osui. Oikea jalka on vielä pahempi.

Pahimmat kovettumat tulevat juuri oikeaan jalkaan ja hoitaja kertoi ihon paksuuntumisen olevan suojautumismekanismi, ja uumoili minulla olevan ongelmia alaselän kanssa. Kyllä vaan, lanneranka on vaurioitunut joskus nuorempana. Sama niskan ja lapojen kanssa. Kyllä, käyn nyrjähtäneen olkanivelen takia fysioterapiassa ja samalla hoidetaan osin ulnarishermon vauriota, osin kaularangassa olevan vaurion takia toimimattomia käsiä. Niska-hartiakipuja minulla ei ole ikinä ollut, ja tuo kaularankahäiriökin löytyi vasta kun kädet eivät toimineet ja minut passitettiin ENMG:hen.

Samaten vyöhyketerapeutti kyseli, onko keuhkojen kanssa jotaing ongelmaa. Ei minun tietääkseni, eli huti tuli.

Jokatapauksessa reissu oli erittäin mielenkiintoinen!

Iltapäivällä kävin vielä muodistamassa hiusteni mallin.

Nälkähän siinä tuli, aamiaiseksi olin juonut vain ison lasillisen sitä omatekoista kefiiriä. Kävin kauppahallissa ostoksilla, ja sieltä palattuani tein low carb -pikaruokaa, eli sikanautapihvin ja parsakaalta.

Homma sujuu näin: Laita paistinpannulle voita ja paista siinä pakastepussillinen parsakaalta. Lisää toiselle puolelle pannua suoraan paketista otetusta jauhelihasta muotoiltu pihvi. Kypsennä ja mausta suolalla ja pippurilla.


Jälkiruoaksi on menossa jo toinen kuppi teetä.

Tässä muuten lempiteelaatujani tällä hetkellä:



Kaikki iHerb.com'ista. Zena's Gypsy Tea on kuulemma yhden naisen yritys. Noiden lisäksi menee Numin matured Earl Greytä ja Liptonin Persian Earl Greytä.

Ostin kauppahallista myös ternimaitoa, ja siitä tulee uunijuustoa iltapalaksi, jahka saan sen sulatettua. Uusi kefiirierä on myös tulollaan.

Uunijuustosta tuli herkullista! Valitettavasti kuvaaja on tumpula ja salama haalistaa värit, mutta tässä näyte:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!