keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Maailmanmenoa & iHerb-tärppejä

Joskus voi vaan ihmetellä, miksi jotkut asiat ovat niin nurinkurisesti. Niinkuin esimerkiksi se, että näköjään nykyään kanta-asiakasta pidetään monissa firmoissa itsestäänselvyytenä, ja heitä pyritään kuppaamaan niin tehokkaasti kuin ikinä.

Yhtenä esimerkkinä vakuutusyhtiöt; kilpailutin viime vuoden puolella vakuutukseni, sillä totesin, että niihin (asunto-, auto ja omat henkilökohtaiset) menee pitkä penni. Kilpailutuksen tuloksena vaihdoin vakuutusfirmaa, sillä kaiken kaikkiaan totesin, että vielä paremmat edut saan, ja vieläpä säästän.

Kun vakuutukset oli siirretty pois siitä firmasta, jossa ne olivat olleet lapsuudestani saakka, sieltä soitettiin närkästyneenä kysyen, että miksi en heiltä ollut pyytänyt tarjousta. Haloo! Vakuutukseni oli päivitetty toista vuotta aiemmin, jolloin päivityksen seurauksena maksut nousivat. Eikö tullut mieleen tarjota jotakin alennusta pitkäaikaiselle asiakkaalle? heiltä tuli myös vakuutustarjous, mutta sitä en ole vielä katsonut, enkä varmaan edes katso.


Toinen päänsärky ovat laajakaista- ja puhelinoperaattorit. Minulla menee puhelinoperaattorisopimus vanhaksi 19.2., joten pyytelen tässä tarjouksia hiukan muiltakin. Todella kiharaisia verrattavia nämäkin välillä. Täytyy itse osata kysyä kaikki ehdot, sillä myyjä tuskin pienellä painettua sopimustekstiä oma-aloitteisesti valaisee.

Ellei itse osaa hoksata, milloin sopimus päättyy, saattaa hinta pompahtaa kolminkertaiseksi. Toki myyjä soittaa paria viikkoa ennen sopimuksen umpeutumista ja tekee uuden tarjouksen. Koska jokainen toki haluaa aina parhaan mahdollisen hinnan, niin ONKO PAKKO käydä tämä kuvio läpi? Koska tässä vaiheessa ainakin minun päässäni herää ajatus, ettei se EHKÄ olekaan markkinoiden paras tarjous, jolloin katselen hiukan muidenkin hintoja ja päätän vasta sitten.

Sitäpaitsi  - olen pyytänyt eri operaattoreilta MINUN KÄYTTÖÖNI SOPIVAN paketin hintoja kirjallisena. Plussaa niille, jotka reagoivat aika nopsaan, eli saman päivän aikana, ja hyi hyi Sonera, joka ei ole vielä reagoinut lainkaan. Ilmeisestikään uusien asiakkaiden hankinta ei kiinnosta. Minulle on tärkeä saada palvelua silloin kun sitä tarvitsen. Ei ole hyvä merkki, jos se ei toimi.

*****
Tein muuten just tilausta iHerb.com'iin, ja tässä teillekin muutama vinkki:


Cafeterie-pannu Trials-osiosta 3 USD, eli aika kivan alhainen hinta, kannattaa napata mukaan. Minusta tuolla tulee aika hyvä kahvi, sellainen on käytössä täällä koko ajan (btw, englantilaisilla on yleensä tällainen, ei kahvinkeitintä).

Real Techniques by Samantha Chapman -siveltimistä ja muista meikkivärkeistä on -20%, kannattaa käydä kurkkaamassa. HUOM! Nämä hinnat ovat voimassa keskiviikkoon klo 10 am PST, eli Suomen aikaa tarjous loppuu klo 20 illalla. Alla normaalihinnat, alennus tulee kassalla!

Ecotools on myös edullista, mm. tämä setti vain 3,49 USD.


Madre Labsin Eureka! - marjajauhe vain kympin puteli, käytän näitä smoothien seassa viherjauheiden lisänä ja makua antamassa.


Neocellin ja Doctor's Bestin kollageenituotteita saa myös aina alkaen 9,36 USD (tämä allaoleva). Itsepe´referoin Neocellin kollageenivalmistetta, jossa on C-vitamiinia mukana.



Niille, jotka ovat innostuneet Hurraw!:n huulirasvoista, voin kertoa, että nyt niitä saa vain 3,69 USD, kaikenlaista makua on tarjolla.


Suuresti tykkäämäni Dr. Watkinsin käsivoide maksaa vain 6,90 USD / tuubi. Imeytyy käsiin nopeasti ja tuoksuu sitruunamarengille(Dr. Watkins Shea Butter Hand Cream, Lemon Cream)


Paljon muutakin kivaa löytyy, mm. e.l.f:in meikkisiveltimiä ja meikkejä + allaoleva ikisuosikkini DermaE:ltä (DMAE & ALA & C-Ester -voide).


13 kommenttia:

  1. Tuo iherb sivu kiinnostaa,onko siellä kovat postikulut ja voiko paketti jäädä tulliin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postikulut ovat nyt mun paketeissa olleen järkiään 4 taalaa tavallisena postipakettina, ja kun tilaa 14% ALVillista tavaraa, saa törsätä noin 25 taalaa, ettei jää tulliin. Sitten kun ostaa jotakin muuta, ALV on pääsääntöisesti 24%. Ihan helppo homma ja oon ollut asiakas jo varmaan kymmenen vuotta.

      Kun ostaa enemmän, niin saa bonuksia, jotka tietty alentavat loppusummaa.

      Sivusto on ensisilmäyksellä ihan ylitsevuotavan täynnä tavaraa, mutta siis erikoistarjoukset löytyvät yläpalkista ja Trials-puolelta saa pienellä hinnalla ottaa kaksi tavaraa per paketti.

      Poista
    2. niin, eikä se tullaaminenkaan mikään hankala toimenpide ole. Tosin yritän vältttää sitä.

      Poista
    3. (siis tullaamisen voi hoitaa kätevästi netissä)

      Poista
    4. Tossa oikeassa palkissa on koodi, jolla saa ensitilaaja hiukan alennusta, joskus jopa kympin tai enemmän. Yleensä vitosen.

      Poista
    5. (kaikki syötävä on siis ALViltaan 14%, eli elintarvikkeet, mukaanlukien lisäravinteet)

      Poista
    6. Ok kiitos vinkeistä kattoa jos joskus innostuis jotain pientä ja mielellään en selvittelis tulleja

      Poista
    7. Jos tulli on alta vitosen, ei sitä joudu maksamaan. jos nopeasti laskee, 4 taalan posteista menee ALVia 24%, eli 0,96, ja jos tilaa 29 taalalla syötävää, on ALV 14%:lla 4,06 taalaa, eli ostoksen ALVit yhteensä 5,2 USD, eli tämän päivän kurssilla euroina n. 4,60 euroa, eli ei joudu maksamaan mitään.

      29 taalalla saa tuolta jo vaikka mitä!

      Poista
  2. Vakuutukset ja puhelinliittymät. Siinä kaks päänsäryn aiheuttajaa jos niikseen tulee... :D

    VastaaPoista
  3. Minä olen juuri hakannut päätä seinään oman puhelinoperaattorini kanssa. Olen aina ollut saman operaattorin asiakas, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, sille ei ole minkäänlaista arvoa. En halua vaihtaa liittymää, mutta vanhassa pysymiseen ei myöskään kannusteta. Ihan kuin ne haluaisivatkin minun siirtyvän kilpailijalle. Todella raivostuttavaa, kun ei edes haluta palvella lähes elinikäistä asiakasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan sama homma täällä. Soneraltakin tuli sitten viimein vastaus, ja kun kerroin, että minulle yksi valintakriteeri on operaattorin nopea vastaus, sanottiin, että olen valinnut väärän päivän sen testaukseen, koska heillä on ruuhkaa juuri alkuviikosta (maanantai, vastaus tuli siis tänään keskiviikkona vasta).

      Chattasin aiemmin Soneran edustajan kanssa, joka hävisi linjoilta heti kun sanoin, että olen saanut paremman tarjouksen. Netti toimi hyvin, eli ongelma ei ainakaan ollut tässä päässä.

      Annoin palautetta.

      Poista
    2. Minä sain kerran niin huonoa palvelua tuollaisessa chatissa, että oli pakko soittaa ihan sinne palvelevaan puhelimeen ja selittää koko asia nettipalvelusta lähtien. Siellä päässä pahoiteltiin kovasti ja yritettiin sitten auttaa, mutta nettipalvelussa taitaa palvelijataso heitellä aika laidasta laitaan. Enkä minä niitä työntekijöitä syytä siitä, jos heille on annettu ohjeet olla kilapailematta parempien tarjousten kanssa tai sanottu, ettei voida tehdä mitään yksilöllisiä tarjouksia kanta-asiakkaita kohtaan. Ei se heidän vikansa ole. Mutta yhtiöllä olisi peiliin katsomisen paikka!

      Poista

Kommenttisi tähän asiaan ilahduttaisi minua ja lukijoita! Kiitos kommentoinnista!